donderdag 23 september 2010

Sweet sixteen...

Op donderdag mag ik een uur langer slapen en dat maakt echt een enorm verschil. Niet alleen geraak ik makkelijker uit mijn bed, maar het is ook lichter buiten én er zijn nog mensen wakker. Een uur vroeger zijn er ongetwijfeld ook al heel wat mensen wakker, maar die lopen dan nog niet al te talrijk rond…

Anyway, ik liep vanmorgen weer eens richting tram en de straten bleken alles behalve leeg. Tientallen lome pubers en tieners die nog een sigaretje staan te roken (om 8 uur ’s morgens!), bewogen telefoongesprekken houden (om 8 uur ’s morgens!) en red bull lopen drinken (om 8 uur ’s morgens!), slenterden mij voorbij. Ze lopen in groepjes en wijken geen centimeter. Op de één of andere manier lijk je ook niet te bestaan voor hen. Misschien gelukkig maar…

Ik wordt wel altijd vrolijk van hun kledingstijl en dan probeer ik me in te beelden hoe ik eruit gezien zou hebben als puber in dit tijdperk. Vroeger liep ik rond met zwarte stretch jeans, 'witte uil-hemden' en palladiums. En ik geef toe, nu klinkt dat vreselijk, maar destijds was dat in zekere zin best ‘hip’. Waar is de tijd... Zouden jongeren van vandaag later ook denken dat ze er vreselijk bij liepen tijdens hun tienerjaren?
Ik vroeg me ook af wat die jongeren nu van onze kledingstijl zouden denken. En lang hoefde ik het me niet af te vragen, want even later hoorde ik een meisje tegen haar vriendin zeggen: 'Die had een cool kleedje aan!'. Ha! Ik was dan wel dertig, maar nog steeds cool!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten