zaterdag 25 september 2010

Alzheimer of werken?

Toen ik vanmorgen opstond scheen het zonnetje. Ik ben naar de bakker gewandeld en naar de krantenwinkel en heb even getwijfeld of ik buiten zou gaan zitten of toch maar binnen. Het is 'dag van de klant' vandaag en dus kreeg ik in de bakker een 'chocoladebol' en in de krantenwinkel 'Het laatste Nieuws'. Een mooie dag dus wat me ertoe deed besluiten een 'win for life'-biljetje te kopen. Dat doe ik heel af en toe en eigenlijk ben ik dan langer in mijn hoofd bezig met wat ik zou doen of hoe het zou zijn mocht ik effectief 'win for life' winnen dan met het uiteindelijke krabben. Hele scenario's spelen zich dan in mijn hoofd af en tegen dat ik dat ding eindelijk onderhanden neem, ben ik zelfs verbaasd dat ik niks gewonnen heb. Hoe...?

Na weer een reis in m'n hoofd bleek dat ik een getalletje juist had!!! Ik kras steeds eerst de getallen en kijk dan wat ik eventueel gewonnen heb. Even adem inhouden dus... om dan 6€ te zien staan.
Ach, wie het kleine niet eert hé... Alvast twee nieuwe kansen op het grote lot! Ik wilde meteen terug naar de krantenwinkel lopen, maar plots... wordt het donker en valt de regen met bakken uit de lucht! Of hoe het kan keren.

Vandaag zouden we de tuin onderhanden nemen. Maar als ik nu naar buiten kijk, wil ik wel even een acute aanval van alzheimer veinzen: 'Geen idee wat we vandaag ook weer gingen doen...'. En ik denk dat mijn gezelschap daar ook geen moeite mee zou hebben.
Had ik maar die 'win for life' gewonnen, dan kon ik nu, zonder gewetenswroeging alzheimer krijgen en gezellig spelletjes gaan spelen!

2 opmerkingen:

  1. dus als ik het goed begrijp heb je geen loten meer gekocht omdat het begon te regenen?
    En heb je ook daardoor 6€ gespaard!!
    Maar anders mss nog eens zoveel meer gewonnen....
    wat een moeilijke beslissingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh zo herkenbaar! Ik hou het biljet meestal nog even bij, ik krab het niet meteen om nog langer te kunnen fantaseren. Jij bent verbaasd als je niets gewonnen hebt, ik ben écht ontgoocheld. En bij een kleine winst, begin ik van voren af aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen