zaterdag 11 september 2010

Een hoekje af, een streepje door!

Het is zaterdag, weekend dus, de zon schijnt en ik heb een tuin! Reden genoeg om goed gezind te zijn. Vanmorgen wandelde ik naar de bakker op m'n sleffers en het vakantie-gevoel was plots zelfs even terug. Ik kocht een gebakje voor mezelf, zomaar, omdat de zon scheen en het 'vakantie' was. De bakker wilde een praatje maken, maar was daar eigenlijk niet zo sterk in. Terwijl hij m'n gebakje uit de toog viste, zei hij: 'Vrouwen weten wat lekker is hé?'. Dat beaamde ik vrolijk, waarna hij volgde met: 'En als we een gebakje met fruit pakken, lijkt het zelfs dat we gezond zijn hé?'.
Ik wilde hem bijna vragen om dat ding terug de toog in te kieperen... Maar dan bedacht ik dat de bakker ongetwijfeld hardop aan het denken was, vermits zijn buik serieus in de weg zat bij het nemen van het gebakje in kwestie. Na! Waar was die zon?

En met de zon en het vakantiegevoel vond ik vandaag een prima dag om allerlei kleine klusjes te klaren. Wat heb je dan nodig? Een 'to-do-lijstje'! Ik ben namelijk niet zo sterk in plannen en dus neem ik mijn toevlucht tot het maken van eindeloze 'to-do-lijstjes' die ik eigenlijk nooit afwerk. Bijgevolg zoek ik eerst alle bestaande lijstjes bij elkaar en maak ik er één van dat ik, indien nodig, aanvul. Af en toe is er echter zo'n chaos in mijn hoofd dat ik terwijl ook al dingen aan het doen ben, ook dingen die nog niet op het lijstje stonden. En dan heb je een probleem... Want het geweldige aan 'to-do-lijstjes' is net dat je ze kan doorstrepen als er iets af is. En dat kon nu dus niet. Verdorie!
Maar... ik ben wél creatief en net als bij zoveel mensen is er bij mij ook een klein hoekje af, dus wat heb ik gedaan? M'n lijstje vrolijk aangevuld met alle dingen die ik al gedaan had, zelfs dingen die ik gisteren al gedaan had. En dan: doorstrepen maar! Heerlijk...

1 opmerking:

  1. Dat doe ik ook!!! Gewoon om te zien hoeveel ik gedaan heb! Geweldig is het!

    BeantwoordenVerwijderen