maandag 27 september 2010

Gezocht: sexy loodgieter!

Soms zijn er van die dagen dat je Murphy echt vervloekt... Vandaag was zo'n dag. Ik besloot een uur vroeger te stoppen, zodat ik nog naar de Brico zou kunnen om een dompelpomp te kopen voor de kelder die weer ondergelopen is. Ik had een pomp om vuil water mee op te pompen nodig en in het Duits is dat trouwens een 'Schmutzwasserpumpe'! Geef toe, alleen daarvoor zou je ze toch al meenemen?

Maar dus, Murphy... Om te beginnen had de trein 20 minuten vertraging. Typisch. Daarna bleek dat ik no way de pomp én de darm om het water mee af te voeren te voet mee kon nemen. De pomp alleen, met de rest van m'n spullen én een paraplu want het regende, bleek al meer dan een uitdaging. Ik vond bijgevolg dat ik wel een pizza verdiend had, vermits het ondertussen bijna acht uur was en ik geen zin meer had om te koken. Na drie kwartier had ik bijna toch zelf gekookt, zoveel honger had ik en nog steeds geen pizza te bespeuren!

Ik probeerde het alvast een beetje gezellig te maken en dus wilde ik de verwarming opzetten, want vandaag is het wel echt koud. En wat bleek? Geen verwarming! Niet eens een gepruttel of een beetje warmte ofzo... Niks!
Ik met 'n petzl op m'n hoofd en m'n laarzen aan m'n voeten het kot in de tuin in om te gaan kijken of er ergens een kraan was die ik zou moeten/kunnen open zetten. Na een technische blik op de ketel dacht ik het gevonden te hebben: twee kranen die dicht gedraaid waren... Bleek voor een reden, want toen ik die open draaide, sijpelde er plots water uit de ketel! Ik heb die kranen dus maar snel weer dicht gedraaid en voorlopig neem ik genoegen met een deken en een paar handschoenen. Vervloekte Murphy!

Er zit dus niets anders op... Ik zal een loodgieter als lief moeten zoeken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten