zondag 19 september 2010

Mijn happy liedje...

Antwerpen heette me welkom gisteren, en hoe! Ik had met een vriendin ergens op café afgesproken voor we naar het bal van de burgemeester zouden gaan, compleet in fifties-stijl. En toen ik het café binnen wandelde, werd ik spontaan begroet door bekend volk aan een tafeltje. Leuk, de stad kent je nog! Twee stappen verder opnieuw mijn naam. Dat geeft echt fijn gevoel. Een beetje thuiskomen...

Later, op het feestgebeuren, kon je je haar en make-up laten omtoveren in fifties-stijl, dus dat was meteen het eerste dat we gedaan hebben. Fantastisch vond ik dat! Krullen, vastgespeld op m'n hoofd en zoveel haarlak dat ik zelfs kon headbangen zonder dat er iets zou lossen. Knalrode lippen, een hele pot foundation en zwarte ogen met zo'n lijntje ernaast. Ik was er helemaal klaar voor! Lang geleden dat ik een hele avond op de dansvloer doorgebracht heb. Op hakken en niet één keer heb ik gedacht aan even gaan zitten. En toen ze plots 'Ring of fire' van Johny Cash speelden, was ik helemaal in m'n element.

De laatste tijd is dat namelijk m'n 'happy' liedje. Een happy liedje is een liedje dat me vrolijk maakt. Het verandert af en toe. Nu is het dus Johny Cash. Ik zet het bijna dagelijks minstens een keer op en dan dans ik, in mijn eentje, door de living. Heel overdreven, maar dat maakt niet uit want er is niemand die het ziet. En al bij de eerste tonen wordt ik 'happy'. Gisteren was zo fijn, dat ik me af en toe helemaal heb laten gaan daar op die dansvloer. En ik was verre van alleen...

2 opmerkingen:

  1. Mijn happy liedje is: 'dancing in the moonlight' van Top Loader ... Zo'n bandje die 1 hit hebben gescoord en daarna van de aardbol verdwenen lijken. Maar als ik die eerste fluittonen hoor, dan verschijnt er spontaan een glimlach op mijn gezicht. En dan moét ik ook gewoon dansen ... beetje vreemd als ik op de tram zit met mijn iPod ... ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er zéker van dat het je stond, die look. :-)

    BeantwoordenVerwijderen