vrijdag 17 september 2010

Plan A, plan B, plan weg ermee!

Ik zei het al ik ben geen planner en daar wordt ik dan ook af en toe op afgerekend. Ik heb niet kunnen doen, wat ik wilde doen, vreselijke pijn in m'n schouder en ik ben doodmoe!
De dag begon nochtans goed met een conducteur die de hik had en dat ook in zijn 'goeiemorgen-en-welkom-praatje' zei nadat hij al drie keer sorry had gezegd na een hik telkens ergens in het midden van een zin. Geweldig toch? Jammer genoeg kon mijn goeie bui de pijn in m'n schouder echter niet de baas. En dus best even een bezoekje aan de dokter brengen.

Vermits ik binnenkort naar Midden-Amerika trek en daarvoor nog vaccinaties moet krijgen dacht ik meteen twee vliegen in één klap af te handelen. Maar na een stressvolle fietstocht door de stad omdat ik op tijd bij de dokter moest geraken, werd het duidelijk dat het me niet zou lukken beide te combineren. De eerste apotheker had geen vaccinaties in voorraad. De tweede wel, maar niet de vaccinaties die mijn dokter voorgeschreven had. Ik vroeg of dat iets uitmaakte, want tenslotte waren het vaccinaties met hetzelfde doel, maar zijn antwoord was redelijk vaag. Vervolgens zocht die man tergend traag het goede doosje om vervolgens zijn vergrootglas (serieus!) uit zijn zak te nemen en nog trager de bijsluiter door te nemen. Het was tien voor zes en ik kon tot zes uur bij de dokter terecht.

En toen gaven mijn zenuwen het op. Ok, ik ben geen planner! Anders had ik die verrekte dingen al lang besteld en was ik ze zelfs al gaan halen. Ik bedankte de man snel voor die een nieuw doosje zou gaan zoeken en haastte me naar de dokter... om daar vervolgens nog drie kwartier te wachten. Zucht! Verdict voor de schouder: pijnstillers en kinesist. Nog eens zucht! En toen ik opnieuw naar huis fietste zag ik plots overal apothekers. Typisch... Ik zal wel nooit een goede planner worden...

1 opmerking:

  1. oei sofie das minder met je schouder en wat is het precies?een ontsteking?
    en dan weer naar kinesist ...vervelend allemaal...beterschap alvast!

    BeantwoordenVerwijderen