zaterdag 11 december 2010

Zorro en de rue d'Aerschot

Gisteren moest ik in Brussel zijn, meer bepaald Brussel-Noord, en dan voel ik me toch steeds een beetje een toerist... of een marsmannetje... Ik wandelde door de 'Rue d'Aerschot' en zoals steeds ging ik sneller dan de gemiddelde auto. Dat heeft weinig te maken met de drukte, eerder met de uitgestalde waren aan de overkant van de straat.
Plots kwam er een auto voorbij en een man gooide mij een kushandje toe en nadien een brede glimlach. Gek genoeg kon ik niet anders dan ermee lachen en voelde ik me zelfs gecharmeerd. Ik liep gehaast richting vergadering met papieren onder m'n arm, een muts op m'n hoofd, wanten en een dikke jas aan en ik krijg een kushandje terwijl aan de overkant allemaal halfnaakte dames zich uit staan te sloven om die mens zijn aandacht te trekken. En de eerlijkheid gebiedt mij ook te vermelden dat die dames er eigenlijk gemiddeld gezien best goed uitzagen... Ach ja, ik kan het maar beter als een compliment opvatten, nietwaar?

Na mijn vergadering was ik iets te vroeg voor een date met een vriendin en dus ging ik op zoek naar een caféetje om even te wachten. Ik had uiteindelijk de keuze tussen café Zorro of bar Relax. Ik heb voor optie één gekozen, want met een gemiddelde leeftijd van 16 zag bar Relax er voor mij toch niet zo 'relaxed' uit...

Toen ik café Zorro binnenwandelde werd ik bekeken alsof ik net de badkamer van de paus was binnengegaan. Wat doe jij hier???? Ik besloot het te negeren, bestelde een 'chocolat chaud' en zette me aan een tafeltje aan het raam. Er hing een breedbeedtelevisie waarop Turkse muziek (tenminste dat gok ik, want ik spreek geen Turks) getoond werd. Jammer genoeg was niet alleen de muziek barslecht, maar ook de timing van het geluid ten opzicht van het beeld liet te wensen over.
Wanneer er iemand binnen kwam, werd ik telkens volledig onder de loep genomen, terwijl de rest geen blik waardig werd gegund. Mijn chocomelk en ik zaten er duidelijk niet op onze plaats... Maar ook dat besloot ik als een compliment op te vatten. Want geef toe, beter een marsmannetje in café Zorro dan een vaste waarde in de Rue d'Aerschot!

1 opmerking:

  1. Alsof ik de badkamer van de paus binnenwandelde? Hoe komt ge erop! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen