zondag 5 december 2010

Een hoofd vol dromen...

Teveel prikkels op 'n dag zorgen er soms voor dat mijn hoofd zo vol zit dat ik er doodmoe van wordt. Ik ben een denker. Constant zitten er gedachten en flarden in mijn hoofd. Nu dus ook weer. Vluchtige dingen, serieuze dingen, grappige dingen, breinbrekers en nostalgische herinneringen. Die zorgen er dan ook vaak voor dat ik een overdosis aan plannen bedenk en die wil ik dan ook liefst diezelfde dag nog uitvoeren. Beetje lastig op een zondagavond...

Het nostalgische stukje in mij wil dan foto's en fotoboeken bekijken en luisteren naar muziek uit lang vervlogen tijden of muziek die op dat moment tot mijn verbeelding spreekt. En momenteel is dat een liedje van Bart Peeters zijn nieuwe cd 'De ideale man', namelijk 'Vervaldag'. Het refreintje gaat als volgt:

Verlangen jouw atomen
ook zo naar zacht geweld
naar nooit een kus nog veilig
tot je totaal bent uitgeteld
Ze zeggen dat op dromen
nooit een vervaldag staat
dus voor een nieuw begin
is het nooit te laat...

Mooi niet? Met dit liedje op de achtergrond, een warme chocomelk naast mij, een goed boek en een hoofd vol dromen zet ik me dan in de zetel en hoop ik dat het nog lang duurt voor het weer maandagmorgen is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten