donderdag 16 december 2010

Verboden het huis te verlaten!

Een huis vol zakdoekjes, een nasale stem waar mensen spontaan van beginnen lachen (of me beginnen imiteren), ne pyama, ne zetel, warme soep en een donsdeken... U snapt het plaatje ongetwijfeld! De dokter heeft me bevolen om twee dagen bedrust te houden en sterker nog, hij heeft me verboden het huis te verlaten. Technisch gezien was ik dus reeds in overtreding toen ik aan zijn bureau zat...

Er was een stagiair bij de dokter en dus werd ik steeds dubbel gecheckt. Twee keer 'A' zeggen en twee keer een koude stethoscoop op m'n rug en twee keer zo'n 'oorkijker' in mijn oor. En dat laatste is een probleem voor mij... Ik heb het niet zo met mensen die aan mijn oren komen. Voor sommige een erogene zone, maar voor mij is het 'té'. En toen die stagiair dus mijn oor vastpakte en zonder verdere uitleg dat ding in mijn oor ramde, had ik hem bijna een vuistslag verkocht. Ik denk dat we beiden even hard verschoten (de dokter had niets in de gaten), vooral omdat ik dat ding ongeveer zelf vast had. Ik heb het vervolgens braaf losgelaten en eens lief gelachen...

Maar goed, bedrust dus en stiekem vind ik dat niet zo heel erg. Mijn deken en een filmke of een boek houden mij gezelschap, hoewel ik hoogstwaarschijnlijk binnen het kwartier diep in slaap lig. Ik beloof dus dat ik het huis niet zal verlaten, meneer de dokter... Hatsjoem en slaapwel!

3 opmerkingen: