vrijdag 24 december 2010

Prettig kerstfeest mevrouw de kerstvrouw...

Een witte kerst is nu wel verzekerd geloof ik... Vanmiddag bedacht ik me dat ik geen boterhammen mee had en dus trok ik handschoenen, muts en de hele resem aan en vatte ik de zoektocht richting eten aan. Ik besloot voor iets warms te gaan, ook al betekende dat enkele extra meters ploeteren. Er ligt hier nog meer sneeuw dan in Antwerpen. De bussen rijden niet, enkele straten zijn simpelweg afgesloten en dus wandel je af en toe gewoon op straat om de simpele reden dat het voetpad 'zoek' is. Je zit ook geregeld tot boven je enkels in de sneeuw en oude vrouwtjes pakken soms ongevraagd je arm vast. Maar vandaag vond ik dat prima.

Aangekomen op de plaats van bestemming, wandelde ik net een 'feestoase' of zoiets binnen. Alle medewerkers hadden een kerstmuts of 'rendierdiadeem' op hun hoofd, inclusief brede smile, er weergalmden kerstliedjes door de luidsprekers en verspreid doorheen de winkel stonden warme en koude hapjes, mini glaasjes champagne en verse sapjes. Ik ben geen kerstfan, maar door de sfeer die daar hing had ik bijna zin in kerstfeesten! Ik dronk een sapje (van champagne ben ik nog steeds geen fan...) en at twee warme hapjes terwijl ik wachtte op een pastabeker die ik besteld had. Verder kocht ik ook een vers vruchtensapje (daar ben ik wél fan van) om solidair te zijn met de presentatoren van het Glazen Huis. Bovendien gaat er zo ook een euro naar Music For Life. Mooi meegenomen...
Aan de kassa vroeg de kerstvrouw of ik de actie kende. 'Ja hoor!', antwoorde ik, waarop zij glimlachte (want dat moest vandaag denk ik) en zei: 'Ah, u bent een vaste klant natuurlijk! Bedankt!'. Ik wist niet of dat ook echt klopte, maar ik vond het alleszins leuk. Ik was zelden ergens vaste klant, behalve in kleding- of schoenwinkels...

Ja, ik moet het ze nageven.De weergoden én de 'kerstmannen en -vrouwen van de Spar' (ze hebben hun naam ook mee natuurlijk in deze periode) zijn erin geslaagd mij, onverwacht, in kerststemming te brengen! Bedankt daarvoor...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten