zaterdag 4 december 2010

Schaatsen in de tuin!

De moet-maatschappij heeft me weer te pakken. Ik moest namelijk vandaag dringend de kelder leegpompen. Niet alleen stond het enorm veel water in, je begon ook een muffe keldergeur te ruiken. Ondanks mijn tegenzin, ben ik vanmorgen na een heerlijk bad (nee, niet in de kelder!) meteen aan de slag gegaan.

Ik begon aan het demonteren van de trap, het installeren van de pomp in de kelder en het naar buiten leiden van een darm via een regenpijp. Dit laatste heeft een dubbele reden... Ten eerste kan ik op die manier rustig iets anders doen terwijl de kelder leeg gepompt wordt, ten tweede is het simpelweg cruciaal vermits de darm zelf te kort is om buiten te raken...
Al het water (en ik kan je verzekeren dat het een serieuze hoeveelheid is deze keer door de regen van enkele weken terug) komt dus in de tuin terecht en jammer genoeg is daardoor mijn mooie witte tuin plots een vijver... Het sneeuwt ondertussen ook. Zou ik morgen kunnen schaatsen?

Tijdens dat proces bedacht ik me dat ik eigenlijk honger had en wilde ik dus naar de bakker gaan, maar durfde ik mijn installatie (of mij eigen handigheid) vertrouwen? Mocht de darm bv. lossen, dan zou het water in het rond vliegen ter hoogte van de keuken. Niet meteen een droomscenario... Maar ik besloot dat ik beide vertrouwde en haastte me naar de bakker... waar natuurlijk de eerste keer ooit een rij stond! Klein stresske... Gelukkig bleek dat nergens voor nodig, mijn rotsvast vertrouwen bleek meer dan terecht.

Anderhalf uur later, vrees ik voor het gras in mijn tuin en is het water nog steeds niet weg. Ik hoorde net een alarmerend geluid in de kelder, waardoor ik full speed richting darm sprintte, maar het bleek loos alarm. Een stukje van de pomp was eindelijk boven water gekomen, wat zorgde voor een 'watermonsterachtig geluid'.
Ach, ik supporter nu voor de sneeuw en voor één keer mag het goed vriezen, want een schaatsbaan in de tuin, vind ik precies wel cool!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten