zaterdag 18 december 2010

Koude voeten in bed...

Ik ben een fan van sneeuw. Je hebt mensen die sneeuw maar niks vinden of die regen verkiezen boven sneeuw. Dat begrijp ik niet. Dan denk je toch vooral praktisch en ik denk dat ik zelden 'praktisch' als maatstaf neem. Akkoord, soms zou ik dat misschien beter doen, maar niet als het gaat over sneeuw... Sneeuw heeft toch iets sprookjesachtig en magisch, niet? Als ik 's morgens uit het raam kijk (momenteel is dat dan vooral in het weekend, want tijdens de week is het nog veel te donker om ook maar iets te zien) en alles is wit, dan word ik daar echt blij van. En hoewel ik al serieus op m'n bek gegaan ben, vind ik fietsen fijner als het sneeuwt dan als het regent. Het geeft me ook steeds een beetje vakantiegevoel. Niet alleen omdat het bij kerst past, want ik ben dan weer geen fan van de feestdagen, maar eerder bij een skivakantie. En dat doe ik nu al 13 jaar aan een stuk.

In je eentje een hele lange piste in één keer naar beneden skiën zonder te stoppen tot je de spieren in je benen voelt trillen, liedjes zingen op de stoeltjeslift om het warm te krijgen, zo snel de berg afgaan dat je tranen in je ogen krijgt, een warme choco met slagroom of een glaasje porto ergens op een terrasje met een prachtig uitzicht en het zonnetje op je gezicht of een heerlijk heet bad na een lange dag skiën.  En spelletjes... 's Avonds de hele avond spelletjes spelen en dan doodmoe je bed in kruipen en opnieuw de piste afgaan vanaf het moment dat je je ogen sluit. Ahhh... Een heerlijk gevoel...
Met deze gedachte, de sneeuw buiten en koude voeten (as ever) kruip ik onder m'n dons. En bij gebrek aan beter denk ik dat ik toch een warmwaterkruik met me meeneem...

5 opmerkingen:

  1. ja een warmwaterkruik is veiliger want vannacht was er een gaatje in mijn kersepitkussen en er lagen tienduizend pitjes overal verspreid....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben is ooit gaan skieen in Finland,dat was pas de moeite....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da was inderdaad de moeite! :-) Vooral toen uwe wederhelft de gracht in dook of te voet de piste afkwam...

    En Ann, volgens mij is een warmwaterkruik met een gaatje in ook ni zo gezellig in bed... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...."dan wordt ik daar echt blij van", u heeft word per ongeluk met "dt" geschreven. Voor de rest leuk verhaal en zeer herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de melding! Ik paste het aan... :-) Maar mijn nieuwsgierig karakter wil dan steeds weten wie er achter 'anoniem' zit... Zin om me dat te vertellen? Mag anoniem... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen