woensdag 1 december 2010

Het is wat het is!

Ik denk dat ik soort tweede puberteit aan het doormaken ben... Ik heb namelijk recent iets gedaan dat eigenlijk eerder in het rijtje 'pubergedrag' thuis hoort dan bij mijn gezegende leeftijd. Ik heb het dan over pakweg 16 en die tijd ben ik dus al even ontgroeid. Pas nadien bedacht ik mezelf dat. Ik hoor u denken: "Wat heeft ze in godsnaam nu weer uitgespookt?' Wel... Ik heb een piercing laten zetten. Een klein steentje in mijn neus. En ik ben er best blij mee!

Vriendinnen kiezen voor kinderen, huizen, relaties en vaste jobs en vermits de helft van die dingen mij niet zo goed afgaan tot hiertoe, vond ik dat ik best nog voor een piercing kon gaan. Per slot van rekening zet ik me hiermee ook een beetje af ten opzichte van de heersende verwachtingen van onze maatschappij. Ik heb sinds kort dan wel een huisje en een 'serieuze' job, maar het stukje relatie en kinderen... Wat dat betreft ben ik (willens nillens) een beetje een rebel.

Het grappige is dat ik vroeger ongeveer de eerste van al mijn vriendinnen was die een 'vast vriendje' had. Op mijn 18 was ik bijna drie jaar samen met mijn eerste echte lief (afhankelijk van de definitie van 'eerste echte lief' natuurlijk). Als je me toen gevraagd had hoe mijn leven er tien jaar later uit zou zien, dan had ik vast en zeker iets bedacht dat nog niet in de buurt komt van mijn huidige situatie. Of hoe het toch kan lopen...

Maar sinds kort heb ik vrede met mijn levensloop. Hoe dat komt, dat weet ik niet. Het was er ineens. Op reis bedacht ik me dat geen kinderen hebben ook heel wat voordelen heeft. Plots was ik ook niet meer zo zeker of ik wel absoluut kinderen wilde. Wat mijn verstand wist, maar de rest nooit voelde, was ook nu in mijn buik aanwezig. Het is wat het is! En dat voelde best goed. En mijn piercing mag mij daar af en toe weer aan herinneren...

2 opmerkingen:

  1. die puberteit valt nogal mee hoor...Vind je sterk overkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is niet wat het is, het is wat je er mee doet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen