dinsdag 7 december 2010

"mijn lampeke werkt ni..."

De trein kwam stipt op tijd aan, ik wandelde goed door richting metro en kon zonder stoppen meteen in de tram sprinten! Ideaal. Er zijn van die dagen dat het gewoon goed zit met de timing. Tot zeven minuten later tenminste...

Ik had, zoals dat hoort, gebeld omdat ik er de volgende halte af wilde. Ik stond braaf te wachten aan de deur, volgens de regels van de kunst. Maar dan... stopt de tram niet! Dus ik haast me naar voor en zeg de chauffeur vriendelijk dat ik gebeld had. En weet je wat die oelewapper zegt???? 'Ah, maar da lampeke hier werkt ni!', terwijl hij naar zijn dashboard wijst...

Ik verloor even mijn goed fatsoen als brave reiziger en slingerde naar zijn hoofd dat hij zich best had kunnen omdraaien om naar de drie andere lampjes te kijken als hij wist dat dat ene op zijn dashboard kapot was... Tenslotte was dat zijn job én meteen ook het doel van een tram: reizigers naar hun bestemming brengen en niet een halte verder! Op mijn vraag of hij dan daar ter plekke kon stoppen (en dus niet naar de volgende halte doorrijden) zei hij doodleuk: 'Da mag ik ni doen zenne juffrouw...'. Ik moest echt op mijn tanden bijten om hem niet van weerwoord te dienen of op zijn minst een oplawaai te verkopen.

Mindfulness gezien is dit eigenlijk het benoemen niet waard. Een peulschil waar je waarschijnlijk nog blij om moet zijn ook omdat je extra tijd krijgt om in de frisse buitenlucht te wandelen of zoiets. We moeten namelijk niet gehaast zijn! What the hell, af en toe eens goed vloeken en je afreageren op een tramchauffeur, daar is toch niets mis mee?

2 opmerkingen:

  1. ni echt een groot licht dus, die tramchauffeur ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha,je hebt het van geen vreemden...Kon me dr helemaal in terug vinden!

    BeantwoordenVerwijderen