donderdag 9 december 2010

Moonboots zijn voor op de maan...

Er was ooit een facebook-testje dat testte welk 'Sex and the City'-personage je bent. Ik keek er destijds vaak naar en was dus benieuwd op wie ik (volgens facebook tenminste) zou lijken. Testjes scoren normaal bij tieners, ik weet het, maar als je echt eerlijk bent... iedereen doet wel eens heel af en toe een dom testje gewoon uit nieuwsgierigheid!
Ik vulde dus de tien multiple choice vragen helemaal waarheidsgetrouw in. Je weet natuurlijk ook zo wat je moet antwoorden om er als de ene of de andere uit te komen en dus eigenlijk komt het erop neer dat je gewoon kiest wie je wil zijn en aan de hand daarvan de 'goede' antwoorden aanduidt. Een alternatieve manier van outing of zoiets... Ik koos voor Carrie Bradshaw!

Ik heb ook effectief heel wat gemeen met Carrie. Dat heb ik zelfs al van vrienden te horen gekregen (en niet steeds om redenen om trots op te zijn). Ik heb een enorme kast vol kleren die ik niet kan wegdoen, maar waarvan ik nog niet de helft effectief draag. Ik slaag er evenmin in om een stabiele relatie uit te bouwen of om samen te wonen met iemand. Ik woon dus alleen én in de stad (akkoord akkoord, nu is dat bediscussieerbaar, maar in mijn hoofd klopt dat nog steeds). Ik haat koken. Ik vind het leuk om af en toe wat te schrijven. (Of ik er goed in ben, dat laat ik in het midden.) Ik kom niet toe met één schoenenkast en slaag er ook zelden in om mijn koopimpuls te onderdrukken als ik ergens echt prachtige schoenen zie staan.

En over dat laatste wil ik het even met u hebben. Wat doe je als je moet kiezen tussen afschuwelijk lelijke schoenen maar warme voeten of mooie schoenen maar koude voeten? Ik zit al enkele weken vast in dit vreselijk moeilijke dilemma... Ondertussen ging ik al eens voor optie twee, maar nog steeds ben ik er niet helemaal uit, voornamelijk vermits mijn voeten dus nog steeds koud door het leven gaan. Ik let ook vaak op schoenen bij anderen en het is ongelofelijk hoeveel mensen deze dagen met spuuglelijke exemplaren rondlopen! Uggs of moonboots bv. Akkoord het is warm. Maar het oog wil toch ook wat? En dat begrijp ik dan niet... Wij kunnen naar de maan vliegen (en erop wandelen met moonboots, want dat is de enige plek waar je die aan mag doen), de meest ingewikkelde computers in elkaar steken, letters door de lucht versturen naar iemand aan de andere kant van de wereld, maar geen schoenen maken die warm én mooi tegelijk zijn? Onbegrijpelijk!!! Misschien moet ik toch maar eens over een carrièreswitch nadenken...

3 opmerkingen:

  1. Peper op je voeten doen schijnt goed te helpen tegen koude voeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hei,
    dat schrijven lukt precies toch goed. ik lees je tekstjes in elk geval graag. grappig en zo waar ...

    groetjes,

    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bradshaw! Nu je 't zegt! Ik heb pas de hele eerste negen seizoenen achter de kiezen (huilbaby, weet u wel) en de gelijkenis is inderdaad treffend. :-)

    BeantwoordenVerwijderen