maandag 6 december 2010

Zeester met koffie en een mandarijn...

Ik had vandaag een vergadering op verplaatsing en bijgevolg kwam ik rond het middaguur langs allerlei heerlijk ruikende winkeltjes in het midden van de stad (in dit geval Leuven, dus eigenlijk niet dé stad, maar een stad). Ik probeerde de andere kant op te kijken, want ik had een mooi gevulde brooddoos bij.
Die was deze keer zelfs zeer gevarieerd, want ik had nog vanalles over van de overvloedige brunch van gisteren: chocoladebrood (zelf gebakken door een geweldige broodbakster), rozijnenbrood (zelfgebakken door de bakker) en gesmeerde boterhammen. Daar bovenop had ik ook nog een overheerlijke cupcake (zelfgemaakt door diezelfde broodbakster) mee én een paar mandarijntjes. Geef toe, dat is een behoorlijke middagmaaltijd!

En toch keek ik steeds stiekem uit m'n ooghoek naar de warme wafels, worstenbroodjes en panini's. Het was wel koud... En iets warm smaakt dan wel. En ik kon altijd mijn boterhammen later nog opeten (tuurlijk!). Het eerste winkeltje geraakte ik voorbij. Ik geef toe dat ik toen al iets dichter bij de gevels wandelde en dat ik een kleine oogafwijking bij mezelf vaststelde. De tweede winkel heb ik schaamtelijk voor de etalage staan gapen . En de derde... Toen ben ik bezweken! En elke drogreden die ik zelf verzonnen had,  ik ben er overal ingetrapt...

En weet je wat het ergste van al is? Het was niet eens een lekker worstenbroodje! Mijn boterhammen smaakten veel beter en nu kreeg ik ze niet eens op. Dus bleef ik eten... tot ik teveel gegeten had en nu met een zware maag probeer productief te blijven. En die lekkere cupcake staat nog steeds onaangeroerd voor mij... Er zijn toch lessen die je om de zoveel tijd opnieuw moet leren hé? Zucht!

2 opmerkingen: