zondag 19 december 2010

Wurgen in de tram en aan tafel met de schoonouders... of zoiets...

Wat 'n dag! Ik heb er een uur en een kwartier over gedaan om ergens te geraken waar ik normaal gezien met de fiets 20 minuutjes over doe. De trams richting stad zaten stuk voor stuk propvol. Heel Merksem leek een glimp op te willen vangen van het glazen huis. Uiteindelijk heb ik mezelf nog ergens bijgemoffeld. Ik kon me nergens vasthouden, maar dat hoefde ook niet, want ik kon nergens naartoe... Even later stapte er een vrouw in die daar anders over dacht en plots mijn sjaal beetpakte om zich recht te houden. Toen ik haar vriendelijk meedeelde dat dat mijn sjaal was, zei ze 'Ja, 't zal toch moeten want anders val ik.'! Hoe vind je die? Dat ik zo ongeveer gewurgd werd, vond die vrouw het vermelden niet waard! Wat sneeuw al niet doet met mensen... Gelukkig ben ik doorgaans een vriendelijke ziel...

Ik ging naar een kerstconcert en had eigenlijk nog heel wat plannen daarnaast (kerstbar, sneeuwbalgevecht in het park, het glazen huis, de meir,...), maar die heb ik allemaal al snel onder de sneeuw opgeborgen... Uiteindelijk ben ik aan tafel bij de schoonouders van een vriendin van mij beland. Tja, de sneeuw doet niet alleen gekke dingen met mensen, maar brengt je eveneens op onverwachte plekken! Geweldig, niet?

1 opmerking: