maandag 20 december 2010

"Precies den overschot van ne kerstboom in uwe neus!"

Ongelofelijk veel onderweg geweest vandaag. En soms kom je dan grappige mensen tegen... Een buschauffeur bv. die de hele weg tegen mij gebabbeld heeft. Ik ken zijn hele levensverhaal, weet waar hij woont, hoe lang hij al voor de Lijn werkt en waaraan hij binnenkort geoppereerd moet worden. Ik weet ook dat zijn vorige werkgever hem ontslagen heeft en ondanks het feit dat hij best wel sympathiek was en het goed bedoelde, snapte ik wel ergens waarom... Hij heeft namelijk minstens twee maal gebeld met zijn gsm tijdens die busrit, niet handsfree en hij riep zo luid dat de hele bus kon volgen dat hij de dag voordien tegen iemands auto gereden was... En toen ik wilde uitstappen vroeg hij me zonder schroom of ik niet eens met hem uit wilde gaan. Ik heb de boot wat afgehouden, waarop hij vrolijk zei: 'Ik kon het maar proberen hé en volgende keer probeer ik het opnieuw!' en terwijl hij wegreed toeterde hij nog even...
Ik kom graag mensen tegen die me doen lachen...

's Avonds ben ik bij m'n grootouders gaan eten en ook zij doen me vaak lachen, al is dat niet altijd hun bedoeling. Ze zitten bv. constant op elkaars kap (oma meestal op die van opa), maar ze kunnen niet zonder elkaar. Opa vertelde ooit dat oma steeds meteen 'Dat is niet waar!' antwoordt op iets dat hij zegt, waarop oma meteen reageert met: "Dat is niet waar!". En dan valt haar frank en ligt iedereen in een deuk... Geweldig toch?
En weet je wat ze van mijn piercing vond? "Precies den overschot van ne kerstboom in uwe neus!" Ik denk dat dat wilde zeggen dat ze niet meteen fan was... Hoewel ze het niet eens opgemerkt had voor ik het haar vroeg...
Aahh... Als we maar kunnen lachen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten