maandag 11 oktober 2010

Mijn verloren liefde...

Ik ontdekte vandaag een oude, verloren liefde... En de vonk sprong meteen weer over. We hadden elkaar een hele tijd niet gezien en toch leek het gisteren.

Al enkele weken probeer ik in de bibliotheek van Merksem te geraken, maar dat wil niet zo lukken. En dus zocht ik vanmorgen op waar de bibliotheek in Leuven ook al weer lag en wat bleek? Die ligt gewoon achter de hoek! Ideaal... Vanmiddag, tijdens de lunchpauze ben ik er dus even binnen gewipt en heb ik mezelf getrakteerd op een bibpasje. Ik vond het geweldig... Weer een wereld aan boeken die je allemaal mee mag nemen. Al langer dan een maand zit ik zonder en dus moest ik me echt inhouden toen de bibliothecaris me trots vertelde dat ik 20 boeken mocht uitlenen! Hij legde me ook uit hoe het systeem werkte en in no time stond ik buiten met twee boeken onder m'n arm. Gewapend voor de treinreis met mogelijke vertraging, want dat kon vandaag blijkbaar wel eens het geval zijn.

Boeken zijn steeds 'mijn liefde' gebleven, maar de bib ben ik een tijdje uit het oog verloren. Gelukkig hebben we elkaar nu weer gevonden...

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk hé!!
    Ik wil, later als ik groot ben, een bibliotheek(ske) in mijn huis hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ik dan een bibpasje bij u komen halen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen