zaterdag 2 oktober 2010

Hamsteren aan 50%!

Na weer een dag hard labeur wilde ik snel nog even wat eten halen in de Colruyt, maar dat was buiten de rest van Merksem en de Colruyt zelf gerekend! Toen ik de winkel binnen wandelde, merkte ik meteen dat er iets mis was. Hele rekken zo goed als leeg en toch veel meer volk dan anders. Vreemd... Ik wist dat ze dicht gingen wegens verbouwingen, maar had niet verwacht dat ze zo snel zouden sluiten én dat ze dan ook niets meer zouden hebben én dat heel Merksem het dan nodig vond massa's eten in te slaan. Als ze de werken wilden overbruggen hadden ze inderdaad heel wat nodig, want de winkel zal zes maand dicht zijn....

Mensen liepen rond met nog vollere karretjes dan anders. Het leek een beetje op hamsteren en voedsel inslagen voor een komende oorlog of een zware winter ofzo. Ongelofelijk! Vooral de koelcel was hallucinant. Er wandelden mensen met een doos in hun handen waar minstens 20 rode paprika's inzaten. Het was ook precies om ter snelste meenemen wat er nog ligt... Speciaal...

Ik griste dus ook snel de nodige inkopen bij elkaar en haastte me naar de kassa, waar het eveneens een ware veldslag bleek te zijn. Ik heb nog nooit zo'n lange rijen gezien daar. Kinderen liepen dan nog eens te roepen en wenen omdat ze een dvd wilden en toen snapte ik het... De koelcel en de dvd's waren 50% korting... En dus stond heel Merksem op een zaterdag in de koelcel te dringen en massa's groenten en fruit te kopen. En de kinderen hadden het duidelijk eerder door dan ik...

2 opmerkingen: