dinsdag 12 april 2011

So unsexy...

Ik ben deze blog ooit begonnen geïnspireerd door een liedje van Alanis Morisette (zie hier). Hoewel ik geen doorwinterde fan ben, vind ik enkele van haar teksten wel echt sterk en sprekend. Gisteren moest ik aan haar liedje 'So unsexy' denken. Dat gaat als volgt:

Oh these little rejections how they add up quickly
One small sideways look and I feel so ungood
Somewhere along the way I think I gave you the power to make
Me feel the way I thought only my father could

Oh these little rejections how they seem so real to me
One forgotten birthday I'm all but cooked
How these little abandonments seem to sting so easily
I'm 13 again am I 13 for good?

I can feel so unsexy for someone so beautiful
So unloved for someone so fine
I can feel so boring for someone so interesting
So ignorant for someone of sound mind

Oh these little protections how they fail to serve me
One forgotten phone call and I'm deflated
Oh these little defenses how they fail to comfort me
Your hand pulling away and I'm devastated

When will you stop leaving baby?
When will I stop deserting baby?
When will I start staying with myself?

Oh these little projections how they keep springing from me
I jump my ship as I take it personally
Oh these little rejections how they disappear quickly
The moment I decide not to abandon me

Zo herkenbaar... In zak en as zitten omdat je geen bericht kreeg waar je dat wel verwacht had, omdat een afspraak waar je zo naar uit keek plots afgebeld wordt, omdat je thuis komt in een leeg huis en er niet eens post is, ... Zoveel kleine, vaak stomme dingen die me toch helemaal uit m'n lood kunnen slaan. En dan kan ik me zo klein en onzeker voelen. En weet je wat dan het ergste van al is? Net dan is het pak M&M's helemaal leeg en de 'Chocolate Fudge Brownie' van Ben & Jerry's eveneens...

3 opmerkingen:

  1. misschien helpt zelfgemaakte marsepein op zo'n moment wel:
    meng 150 g amandelpoeder met 100 g bloemsuiker en 1 eiwit, doe dat op een laag vuurtje (als dat niet goed mengt, doe je er een druppeltje op 3 (rozen)water bij)
    probeer genoeg geduld te hebben om het te laten afkoelen, maak er bolletjes, of beter nog dobbelsteentjes van, en wordt getroost :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ja, dat is NIET koken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig dat je er nog even bijschreef dat het niet onder koken valt... :-) Ik zal me eens amandelpoeder aanschaffen zodat ik gewapend ben bij een volgende 'down-moment'.
    Merci hé Leentje!

    BeantwoordenVerwijderen