zaterdag 30 april 2011

Creatief met kip...

Ik kom tijd tekort... Chronisch tijd tekort. Zoveel dingen die ik nog moet/wil/mag/kan doen, maar die me niet lukken. Zaterdag is voor mij dus ondertussen ook vaak een stressy dag geworden, want dan staat er zoveel op het mentale lijstje in mijn hoofd dat ik simpelweg geen zin heb om op te staan en dat helpt natuurlijk ook niet om veel gedaan te krijgen. Het 'moeten' is er te veel aan en werkt bij mij zo averechts dat ik toch andere dingen eerst doe of toezeg of plan, waardoor de 'moeten-dinges' op het lijstje in m'n hoofd blijven staan en ik er minder en minder zin in heb. Chronisch tijd tekort dus.

In de eerste plaats is dat natuurlijk te wijten aan de 15 uur die ik kwijt ben door in Leuven te werken, in de tweede plaats de tijd die opgesoupeerd wordt door de dagelijkse fietstochtjes richting 'de stad'. En in de derde plaats door de bijverschijnselen van een eigen huis met tuin. Dan heb ik het over allerlei klusjes die gedaan moeten worden, het ene al dringender dan het andere. Het wekelijkse gras afrijden is dan maar een kleinigheid.
En waar ik de grootste hekel aan heb zijn de dingen waarvoor ik afhankelijk ben van anderen... Naar het containerpark gaan, een schutting in mijn tuin zetten zodat ik de buren alvast niet meer zie. Hen niet meer horen dat zal nog wat meer creativiteit vragen...


Hier ziet u hoe het er bij hen uitziet en aan toe gaat... Als het weer mee zit dan wordt het eten op een soort BBQ klaargemaakt en om die aan te maken gebruiken ze eender wat ze tegenkomen: een stuk van de schutting (privacy is iets wat zij niet kennen), een oud raamkozijn inclusief afgebladerde verf, enz. En vaak krijg ik dan een stuk ongedefinieerde hamburger mét verfaroma aangeboden. Goed bedoeld, dat wel... Ik heb hen ondertussen dan maar gezegd dat ik vegetarisch ben en dus heb ik zeker dringend een schutting nodig, want nu kan ik niet eens meer een stukske kip eten buiten! En dus moet ik nog eens creatief zijn met die kip ook... Help! Chronisch tijd tekort dus...

3 opmerkingen:

  1. Misschien moet je teveel van jezelf?
    Je werkt full time,woont in een huis met werk, alleen, hebt geen auto en enkel de weekends tijd....
    Zeer herkenbaar uiteindelijk....
    Willen we morgen eens afspreken?:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sofie,

    Druk druk druk! Vond net (op zoek naar mijn visakaart die nog altijd niet teruggevonden is)een uitnodiging om eens iets te komen drinken voor je 30ste verjaardag terug. De creatie voor aan je muur is nu al ongeveer 9 maanden af in mijn hoofd en ik nam mezelf net voor nog voor je 31ste af te komen... ik dacht even melden! ... maar je hebt het druk precies. Misschien is een bezoekje wel zo één van de dingen die het lijstje van moeten kan verlichten of in de war brengen?

    Groeten Jan L.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent altijd welkom! Daar maak ik met veel plezier tijd voor... :-)
    Geef maar een seintje en tot binnenkort dan!

    BeantwoordenVerwijderen