donderdag 14 april 2011

Figuurlijk en functioneel naakt...

Vandaag een streepje poëzie van eigen hand... Ook dat was een opdracht van mijn 101-things-to-do-lijst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel spannend vind. Poëzie op m'n blog zetten is iets heel anders dan tekst. Niet alleen omdat je geen idee hebt wat mensen ervan gaan vinden, maar ook omdat het eigenlijk veel 'intiemer' is. Je zet jezelf een beetje in je blootje. Om het meteen met een gedicht te zeggen:

Gedicht

Wat je voelt komt uit je pen
in letters op papier
je binnenkant staat op een blad
voor andermans vertier

Gek als je erbij nadenkt
Je kiest er zelf voor
en toch vraag je je steeds weer af
hebben ze me door?

Ik ben een fan van 'simpele poëzie'. Daar bedoel ik poëzie mee die rijmt en mooi klinkt. Een vleugje humor mag ook altijd. Té abstract of woorden die simpelweg onder elkaar staan en waar niets aan rijmt is niet aan mij besteed. Toon Hermans was voor mij een voorbeeld van een geweldige dichter. Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Benieuwd wat u ervan vindt...

Wachten 

Uren, dagen kan ik wachten
op dat magische moment
dat plots alles op zijn plaats valt
door dat ene ingrediënt

Wat is dat toch onnozel
dat wachten op een dag
die er gerust vandaag kon zijn
als je wat beter zag

En nummer drie: 

Jij

Soms heel ver weg
soms dicht bij mij
soms zo empathisch
soms enkel jij

Diep geraakt en echt verbonden
voor altijd voor een seconde
steeds samen, toch alleen
nooit meer als voorheen

En nu terug mijn kleren aan!

3 opmerkingen:

  1. 'k ben absoluut een fan van uw gedichten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je vraagt je af,is dit wel goed
    Wat vinden 'ze' ervan?
    Nu wees gerust,het klinkt 'gekleed'
    zeg ik als trouwe fan!

    BeantwoordenVerwijderen