dinsdag 5 april 2011

Heroïne leren spuiten...

Ik heb de laatste dagen heel wat dingen voor de eerste keer gedaan... Een greep uit het pakket 'eerste keren': een kroket uit de muur halen in België, een grasmachien gaan kopen (het gras afrijden is voor morgen, daar ben ik nu te moe voor), een joint leren rollen en.... heroïne leren prepareren om in te spuiten (laat het duidelijk zijn dat het hier ging om een educatieve context...)!

En dat laatste vooral was best speciaal. We kregen uitleg mét live beeld van een ervaringsdeskundige zoals dat dan heet. Hij was zelf heel blij met dat woord. Geef toe, zo eens iets anders dan 'drugsverslaafde' en het heeft zelfs een positieve connotatie. Ik vond het enorm boeiend en ondanks het feit dat ik de hele dag vreselijk moe geweest ben vandaag, hing ik aan zijn lippen. Zijn verhaal toont een hele andere kant van 'drugsverslaafd zijn' en dat vond ik echt heel erg interessant. Ik moet wel zeggen dat het best raar was om in het provinciehuis een joint te leren rollen en al helemaal om heroïne te koken op een lepel om vervolgens via een filter in je spuit te krijgen klaar om toe te dienen... Ach, het hoeft niet altijd brave boekenmaterie te zijn, al weet ik niet of ik het meteen op mijn CV zou zetten als één van mijn verworven competenties...

2 opmerkingen:

  1. amai dat kan tellen voor een werkdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een grasmachine....hoe heb je dat voor mekaar gekregen zo vlug?
    Ik had hier al folders voor je bewaard van duwerkes tot electrische en benz motoren...
    jij laat er ook geen gras over groeien!!

    BeantwoordenVerwijderen