zondag 3 april 2011

1 april!!!

Afgelopen vrijdag probeerde papa een 1 april-grap met ons uit te halen. We zouden bij hem komen eten die avond. Hij vroeg ons op het laatste nippertje slechte kleren en schoenen mee te nemen om eerst nog een container, die in zijn tuin staat, met z'n allen te verzetten. Gelukkig was mijn schoonbroer bij de pinken en had hij meteen door dat het om een grapje ging. Ik had iets meer tijd nodig... Pas toen ik het nog eens las viel mijn frank. Hij vroeg namelijk ook of ik touw wilde meebrengen... Tuurlijk! Om een container mee te verzetten... Om een kadootje in te pakken tot daaraan toe, maar...
We besloten hem terug te pakken en belden hem op met de boodschap dat we niet tot bij hem geraakten, want dat de hele wijk waar hij woonde afgezet was. "Een ontsnapte gangster of zoiets...?" Op datzelfde moment liep mijn schoonbroer mét masker en verkleedkleren voorbij zijn raam. Hij is er niet ingetrapt, maar we hebben er wel goed om kunnen lachen. En mijn broer die was er ook mee weg, want even later stond hij met zijn bottinnen klaar om te komen helpen... We hebben dan de maskertruc nog maar eens bij hem geprobeerd en met succes! Flauwe grapjes zijn vaak nog de beste...

Het hele 1 april-gedoe had me nog op een idee gebracht. Ik belde mama op en vroeg haar langs mijn neus weg of ze het nieuws gezien of gehoord had.
"Nee, waarom?"
"Er zijn blijkbaar chimpansees ontsnapt uit de zoo!"
"Da meen je ni?"
"Jawel, straf hé? Seffes kom ik die nog tegen!"
Ze was er helemaal mee weg. Even later zat ik met m'n zus en schoonbroer in de auto en besloten we er nog een schepje bovenop te doen. Mijn zus werkt met gehandicapten en ze maakte mama wijs dat ze de hele dag niet buiten mochten omdat er een chimpansee in Merksem gesignaleerd was. Opnieuw was mama helemaal mee, waarop mijn zus vraagt of ze mij dan niet moet verwittigen (ik woon tenslotte in Merksem).
"Nee, Sofie weet het, ze belde mij al!" 
Geen enkele argwaan.
Vandaag hoorden we dat ze de hele avond naar het nieuws gekeken hebben en maar niet begrepen waarom ze zoiets nu niet vermelden! Hihi...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten