vrijdag 4 februari 2011

Tetten...

Ik heb een writersblock en last van PDS... Zou het één iets met het ander te maken hebben? Maak u geen zorgen ik heb geen last van een 'post depression syndrome' ofzoiets, wel van een prikkelbare darm oftewel een spastische darm in de volksmond. Ik hou het liever bij die eerste benaming, want die tweede maakt het nogal moeilijk voor sommige figuren om het ernstig te nemen heb ik al gemerkt.

Het was geen verrassing toen de dokter dit als diagnose stelde, want ik had eerder een 'prikkelbare-darm-episode' gehad. Alleen is het een hele tijd beter gegaan en waren de symptomen toch net iets anders. Maar dat kon zei de dokter. Er zijn allerlei mogelijke symptomen en combinaties van symptomen en men weet ook niet echt wat de oorzaak is. Nog vervelender is dat men er evenmin een oplossing voor kent.
Ik sta dus al een hele tijd geregeld kotsmisselijk op. Dan heb ik ook geen honger en wordt de misselijkheid zelfs erger als ik eten ruik. En die symptomen doen eerder aan iets anders denken...

Misschien is een writersblock dus ook wel een symptoom? Of is het omgekeerd en zorgt de PDS ervoor dat ik geen inspiratie heb? En kan je überhaupt wel van een writersblock spreken als je tecnisch gezien niet eens een 'writer' bent? Aan vrienden heb je trouwens ook niet altijd even veel, want toen ik aan N. vroeg waar ik over zou schrijven, was het antwoord: "Tetten!". Ach ja, als ik jullie ooit iets zinnings kan vertellen over 'tetten' zal ik alvast niet nalaten dat te doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten