vrijdag 25 februari 2011

Kerstmis in februari: blijf kalm!

Ik ben doorgaans niet zo 'into horoscopen'. Zever in pakskes als je't mij vraagt, maar desondanks lees ik het toch vaak even. Voor de zekerheid... 'Je weet nooit...' Vanmorgen las ik echter het volgende in de krant:


LEEUW: Je bent vanaf vroeg in de morgen in touw om de laatste aankopen te doen en je voor te bereiden op het kerstmaal. De kans is groot dat je niet met alle gasten even goed kunt opschieten, dus blijf kalm.



Huh? Kerstmaal??? Ik ga ervan uit dat de verantwoordelijke van de horoscopen of de plaatselijke 'psychic' een dagje vrijaf had of er niet in geslaagd is te voorspellen dat hij/zij ziek zou worden. En de één of andere oelewapper moet toen gedacht hebben: 'Geen probleem, ik pak wel even eentje van een tijdje terug, paar maanden ofzo, dan valt het niet op...'. Dat had hij dan even mis (merk op dat het meteen een 'hij' wordt bij mij...)! Ach, iedereen heeft al eens een slechte dag...

Die van mij duurt ondertussen al bijna drie dagen. Het is te zeggen, eigenlijk is het pakken beter, maar mijn prikkelbare darm besliste gisterenavond plots mij een echte reden te geven om 'uit mijn doen' te zijn. Thanks mate! Gelukkig laat ik mij niet zomaar de les spellen en al zeker niet door een spastische darm!

Om nog even terug te komen op de horoscoop. Na mijn glimlach om het kerstmaal, deed ook het tweede zinnetje me even grijnzen. Doorgaans is de kans inderdaad groot dat je niet met iedereen even goed kunt opschieten. Dat heb je volgens mij dagelijks en gelukkig maar... Maar waarom moet ik daar in godsnaam kalm om blijven? Of moet ik kalm blijven omdat het blijkbaar Kerstmis is en ik nog niets heb voorbereid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten