zaterdag 5 februari 2011

Stress in den Aldi!

Zaterdag, uitslapen en dan de verplichte 'to do's'... Ik moest een skihelm gaan terugbrengen. Die had ik onder sociale druk gekocht, maar eigenlijk heb ik een hekel aan een helm en bijgevolg heb ik hem dus ook niet opgezet. Ach ja, last minute gekocht (de avond voor we 's nachts vertrokken) en hij was ook simpelweg niet mooi. En tja, smaak telt ook op de piste!

Gelukkig was dat snel gefixt en dus het tweede 'to do-puntje': naar de winkel. Sinds oktober is de Colruyt hier achter de hoek dicht wegens verbouwingen. En sinds oktober heb ik dan ook een winkelprobleem. Want ik haat shoppen in de Match op de Bredabaan. Eigenlijk gewoon al fietsen op de Bredabaan en tja dan geraak je nu eenmaal niet ver in Merksem...

Maar toen kwam ik de Aldi tegen. Misschien zou ik daar niet alles van mijn lijstje vinden, wel alvast veel, misschien gewoon voldoende. Ik ben op dat vlak namelijk snel tevreden!
Winkelen in de Aldi heeft enkele zeer typische eigenschappen. Je neemt bv. steeds meer mee dan je nodig hebt, want alles is er toch goedkoper en er is steeds wel één of andere interessante aanbieding die je eigenlijk niet echt nodig hebt, maar je weet nooit...
Aan de kassa sorteer ik alles steeds mooi op de band van zwaar naar licht, zodat dat ook in die volgorde mijn fietszak in kan. Als het dan aan mij is, zet ik me schrap, want je moet snel zijn! De 'Aldi-kassiersters' maken er een sport van om ter snelst alles te scannen en vermits het stukje kassa achter de band miniem is, moet je echt alert zijn. Als je even hapert heb je het vlaggen... "16 euro 54 cent alstublieft" klinkt het dan terwijl de helft nog op het randje van de minuscule driehoek achter de kassa balanceert. En wat doe je dan? Verder inladen en dan betalen of omgekeerd? Je mag hier ook niet over twijfelen, want toen ik even de twee wilde combineren, ging het pak sponsjes al de grond op, net als de handschoenen die ik onder m'n arm vast hield... En dan moet je, mislukt in je opzet, je wisselgeld, inkopen, zakken en handschoenen onhandig tot bij de tafel achter de kassa's dragen, waar je stilletjes je nederlaag toegeeft.
Volgende keer probeer ik toch opnieuw even snel te zijn als die verrekt snelle kassiersters! Of hoe zelfs de Aldi een uitdaging kan worden...

2 opmerkingen:

  1. mocht je in de toekomst nog een helmpje zoeken (last minute of niet), ik heb één. Ik heb eergisteren m'n knie terug kapotgeskied en ga nu nooooooit meer skieen. 't is een simpel zwart ding van Den Decatlon en 't is te geef...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k dacht dat jij met de helm geboren was !

    BeantwoordenVerwijderen