maandag 31 januari 2011

Oud is relatief...

Het is officieel... Ik kan het tempo niet meer volgen! Word ik dan te oud? Of net niet? De afgelopen dagen zaten zo eivol dat ik geen gaatje meer vond om het één en ander te berichten. Vrijdag heb ik op één dag zes overuren genoteerd. Met een grote roze olifant probeerden we studenten warm te maken (en onszelf eveneens want het was bitter koud!) om verstandig te drinken op hun Chrisostomosfuif. Ze vonden de 'promillebrillen' en de alcoholtesters duidelijk interessanter dan onze boodschap.
De 'promillebrillen' bootsen een beetje na hoe de wereld eruit ziet na iets te veel pinten. En met dat ding op hun kop riepen ze dan hun maten toe dat ze 'geen verschil' zagen waarop ze al waggelend en met veel gelach tegen kegel nummer één van het parcours botsten. De alcoholtesters werden eveneens enthousiast onthaald: "Cool, om ter hoogste straks!". Tot zover onze poging...

Dat deed me terugdenken aan mijn Chrisostomos zoveel jaar terug. Verkleed als 'WoMen in Black' stond ik bibberend op het dak van de school te dansen. Vervolgens bleek ik 'vast' te zitten op het dak, want meneer de directeur had het venster langs binnen afgesloten. Terecht, want er was ons heel wat toegelaten maar het dak hoorde daar niet bij. En toch stonden we daar... Tja, die dingen horen bij de leeftijd nietwaar? 's Avonds trokken we met z'n allen richting Zillion in Antwerpen. Die bestond toen nog en ik herinner me Alana Dante die kwam optreden, het stukje dansvloer dat de lucht in schoot terwijl ik erop stond te dansen en de lidkaart die ik achteraf toegestuurd kreeg terwijl ik er nooit om heb gevraagd en verder ook nooit meer ben geweest. Waar is de tijd...

Maar ik bewees dat ik nog steeds jong en energiek genoeg ben, want zaterdag hielp ik vrienden bij het verhuizen, zette ik mee een ikea-kast in elkaar bij een andere vriend (dat zijn voor mij kinderpuzzels waar ik doorgaans weinig moeite mee heb), ging ik eten in een Ethiopisch restaurant waar ik nog nooit geweest was (weer eentje voor nummer 66 van mijn lijst!) en speelde ik een nieuwe (Duitse) versie van Risk...
Ik word dus niet oud, enkel beter in plannen... of zoiets...

2 opmerkingen:

  1. Als je het tempo niet kan volgen, heeft dat dan iets te maken met oud worden ?
    Ik heb altijd geprobeert mijn eigen tempo te bepalen, en ik hoop daar oud mee te worden.

    BeantwoordenVerwijderen