maandag 24 januari 2011

En ik ben met Katootje...

Ik ben er weer meteen helemaal ingevlogen vandaag! Hoewel maandag nooit mijn favoriete dag is, viel vandaag best mee. Ik had een drukke agenda en zo heb ik het het liefst. In de namiddag moest ik voor het eerst een informatieve vorming geven over het opstarten en opzetten van een drugsbeleid op school. Het ging dan ook nog eens over het buitengewoon onderwijs, dus toch een kleine uitdaging. Maar alles verliep prima al wilde ik u dat eigenlijk niet vertellen...

Wel dit: Terwijl ik de powerpoint klaarzette was er in dat zelfde lokaal nog een lesje bezig. Ik volgde dus stiekem mee en vond het geweldig. De manier waarop er met de kinderen omgegaan werd, wat ze deden en hoe de klas eruit zag... Alles. En plots kwam er ook een stuk van mijn kindertijd terug toen uit de kleine speakers van de computer het volgende liedje schalde:


Nostalgie! Mijn moeder en haar zussen en broers en neven en nichten hebben dit nog ooit voor hun grootouders gedaan en in navolging van hen hebben mijn zus en ik het ooit met enkele nichtjes en vrienden gezongen (verkleed met alles erop en eraan) op een wedstrijd in de parochie van mijn opa. En als ik het me goed herinner zijn we nog gewonnen ook! Ik was de barones want die mocht de mooiste kleren aan. En hakken! Goh, eigenlijk is er helemaal niet zoveel veranderd, wel?

2 opmerkingen:

  1. nostalgie...dat is het juiste woord!Op 11jarige leeftijd zongen we dit voor het 50 jarig jubileum van mijn grootouders,en dertig jaar later voor de 75 ste verjaardag van mijn vader.En nog eens wat later zongen onze kinderen dit op een parochiefeest bij opa jan en ....wonnen de eerste prijs!en de barones....die werd goed vertegenwoordigd :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en als ik het me goed herinner won de heks de verlote prijs (want er was maar ene mottige grote witte beer) met het nummer 5...
    Rara wat tot op de dag van vandaag mijn lievelingsgetal is...

    BeantwoordenVerwijderen