zondag 9 januari 2011

De naaiclub van oma...

Gisteren was het nieuwjaarsfeest bij oma en opa. En daar hoort nog steeds een verplichte nieuwjaarsbrief bij die elk jaar weer voor de nodige 'ambiance' zorgt. Ten eerste omdat ongeveer iedereen (uitgezonderd de kinderen die het geluk hebben hulp te krijgen van juf of meester en mama en papa) gemiddeld twee uur voor het feest in een kleine paniek slaat wegens 'nog geen enkel idee...'. Ondertussen is ook zowat elk idee al een de revue gepasseerd en dus wordt het steeds moeilijker om nog origineel te zijn. We zeggen al enkele jaren dat we de zolder eens moeten plunderen, want al onze brieven worden zorgvuldig bewaard. En het zou niet enkel grappig zijn die terug te zien, maar we kunnen ongetwijfeld brieven simpelweg 'recycleren'. Oma vergeet al wat ik vorige week tegen haar zei, dus ik zou het heel straf vinden moest ze nog weten wat ik vorig jaar 'gelezen' heb.

Ik besloot mijn inspiratie uit m'n vorige blogbericht te halen. Als ik 101 dingen kon bedenken om te doen, konden zij er vast wel 12 bedenken tegen volgend jaar. Onder het motto 'ze mogen zelf ook wel eens iets doen' verkocht ik hen mijn concept. Ik had er natuurlijk ook een mooie brief bijgemaakt met als boodschap 'Don't dream your life, live your dream!'. Ik ben niet zeker of ze het helemaal gesnapt hebben, maar dat check ik wel eens op een rustiger moment, want ik denk dat ze gisteren een beetje een overdosis prikkels gekregen hebben.

Een kleine anekdote... Mijn broer dacht dat één van zijn zussen wel voor een brief voor hem zou zorgen. We hebben het daar inderdaad ooit over gehad, maar er is nooit iets concreets uitgekomen. Hij vond het blijkbaar ook niet nodig daar nog eens naar te informeren... En dus hilariteit alom wanneer het aan hem was. Improvisatie van de bovenste plank! En hij komt er telkens mee weg ook! Het is allemaal op de gevoelige plaat vastgelegd, dus misschien toon ik jullie ooit het filmpje nog wel...

En ik ben dan meteen aan de slag gegaan met mijn lijst. Met mijn nichtje richtte ik een heuse 'naaiclub' op en tegen het eind van de avond deden alle nichten en tantes mee. Op 12 februari krijgen we dus de eerste naailes van oma. Of hoe lijstjes meteen de familiebanden aanscherpen! Zeg nog eens dat het geen geweldig concept is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten