vrijdag 7 januari 2011

Day Zero Project

De laatste week hebben drie afzonderlijke dingen er toe geleid dat ik met een nieuw project begonnen ben.
  • Nieuwjaar en de ingebouwde drang naar 'goede voornemens' gecombineerd met mijn ingebouwde afkeer hiervoor (zie hier)
  • Een vriend die op zijn eigen blog een uitspraak van een gemeenschappelijke vriendin zette: "Wij maken geen voornemens, wij maken plannen!" en vervolgens al enkele concrete plannen formuleerde voor 2011
  • Een collega die een nieuwe blog startte en dat deed met het 'Day Zero Project', waar ik meteen voor gewonnen was toen ik het wat van naderbij bestudeerde
En dus besloot ik om hiermee te starten en dat betekende dat ik een lijst moest maken van 101 plannen die ik zal uitvoeren in 1001 dagen. Symbolisch begint mijn avontuur morgen, vermits dat steeds is wat ik tegen mezelf zeg... Morgen! Morgen dan ga ik... En morgen wordt steeds subtiel een dagje opgeschoven waarmee de ene drogreden de andere voorbij snelt...

En nu moet ik dus wel. Ik heb het niet enkel mezelf beloofd, maar ik heb het ook jullie verteld en dus op die manier sociale controle ingebouwd. Jullie zijn mijn stemmetje in m'n hoofd, dus spreek me er ook gerust op aan! Je vindt mijn lijst hier oftewel via het tabblad bovenaan. Links zie je ook een klok die aftelt tot op dag 1001.
Mocht u dit wel iets lijken, aarzel dan niet en start zelf een 'Day Zero Project'! U mag het me dan steeds laten weten en ik zet met plezier een link op mijn pagina naar uw lijst of blog.

Ik ben alvast heel enthousiast en ik heb zonder al te veel problemen in twee dagen mijn volledige lijst afgewerkt. Af en toe heb ik het mezelf best moeilijk gemaakt, dus ik ben zelf ook heel benieuwd. Plots is alles nog een beetje spannender geworden... En is dat niet de bedoeling? Het leven een beetje spannend maken? Ik heb er alvast zin in!

7 opmerkingen:

  1. Een indrukwekkend lijstje, amai. Misschien kun je toch wat zaken combineren? Bv. je kookt zelfgevangen vis voor 5 vrienden op Nieuwjaar terwijl je in het buitenland zit en gaat intussen skinny dippen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo jos! hoeveel werk gade gij nog hebben!
    das ne lijst om stress voor te krijgen...
    Om u te helpen moogt ge 1X per maand naar mij bellen voor een vijfgangendineetje, spellekesavond, ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi sofie,
    mij heb je alvast overtuigd!ik vind het een geweldige uitdaging en vind dat je het buitengewoon goed hebt aangepakt!
    Heb je de thema's zelf bedacht of zijn die min of meer vastgelegd?
    De 101 werkpunten of plannen zijn een hele uitdaging!Ik begin er morgen:) aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhhh, ik kan op je lijst zelf niet commenten, maar hij's wel heel cool! ^^

    Ik heb net een blogpost geschreven over Day Zero omdat ik eigenlijk vind dat nog te weinig mensen het kennen of er echt gemotiveerd mee bezig zijn, leuk dat jij dat wel doet. Wat vind je je leukste goal? Ben ik nou wel benieuwd naar ^^ (kun je http://worldwakeupcall.blogspot.com/2011/01/dayzeroproject.html posten als je wilt, kun je ook de blog lezen :)

    - Griffith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om langs alle kanten reacties en commentaar te krijgen! Bedankt!
    Er bestaan thema's(http://101goalsin1001days.com/worksheets/goalgenerator.pdf), maar ik heb ze niet allemaal overgenomen, een paar bijbedacht en ik heb ze 'passend' benoemd. Ik ben begonnen met de dingen die ik al lang graag wil doen of een uitdaging vond en nadien heb ik mijn licht opgestoken bij andere mensen en er telkens uitgepikt wat ik leuk en/of grappig vond.
    Ik denk na over 'de leukste' want dat vind ik niet zo'n makkelijke vraag... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hey Sofie,
    wat een leuk iets... ik ga er me een dezer ook eens aan zetten
    (k werd wat afgeschrikt door alle info op de website, maar dat is gewoon uitstelgedrag)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sofie! Volgens mij kan ik u helpen met een aantal punten bijvoorbeeld nummer 29, 32, 58 ;. Want dat heb je nog tegoed!
    Laat maar weten wanneer past!

    BeantwoordenVerwijderen