woensdag 26 januari 2011

To cook or not to cook?

Vrienden heb je in alle soorten en maten (vandaar komt dat woord!). En allemaal hebben ze voor- en nadelen. Ik heb bv. heel wat vrienden die ik niet zo vaak zie, maar als ik ze zie, pakken we zonder enige moeite de draad weer op. Alsof het gisteren was... En dat vind ik super veel waard.

Hiervoor vind ik facebook trouwens een prima concept. Je blijft op de hoogte van veel mensen tegelijk en op die manier is het aangenamer en makkelijker om contact te houden en je niet te schamen als je even niet meer weet of die ene vriendin nu al bevallen was of niet, hoe dat kindje ook weeral heette of waar iemand net op reis gegaan is. Een muisklik volstaat om betrokken te zijn van op een afstand én om jezelf een mogelijke flater te besparen...

Maandag ging ik eten met een vriendin en tijdens ons gesprek, kwamen we er op uit dat we elkaar al langer dan een jaar niet gezien hadden! En plots ging er een lichtje bij me branden... Dat was één van de dingen op mijn lijst en meteen ook het eerste dat ik echt kon doorschrappen én ik heb het volbracht zonder voorbedachte rade! Jeuj!
Ik heb ook al een week geen TV gekeken, een restaurant bezocht waar ik nog nooit geweest was, een postkaart naar een wildvreemde gestuurd en ik zette al vier mensen aan om ook met een 101-lijstje te starten! En het kriebelt nog steeds... Gelukkig, want met nog 100 dingen te gaan, ben ik nog even bezig! Voor wie zal ik eens koken? Of stel ik, gezien mijn kookkunsten, beter iets anders voor om jullie enthousiasme op peil te houden?

5 opmerkingen:

  1. Kies maar koken .Als 't niet lekker is kunt ge 'r nog mee lachen en dat is toch zo goed (of beter) dan eten hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hadden wij niet afgesproken dinsdag? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij mag je altijd is koken.Doe het dan onverwacht,dan heb je mss 2 vliegen in ene klap :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey Sofie, voor mij is de brunch van morgen ook prima hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wij zijn ook altijd kandidaat om al dat lekkers op te eten. dan heb je met JP ook meteen een chef in huis die je met raad en daad kan bijstaan.

    BeantwoordenVerwijderen