zondag 2 januari 2011

Gelukkig nieuwjaar!

Ik kan niet anders dan beginnen met jullie een geweldig 2011 toe te wensen! Het volgende zinnetje pikte ik ergens op (met dank aan de vinder!):
May all your troubles last as long as your New Year's resolutions! (Joey Adams)
En dat vond ik eigenlijk zeer gepast. Voornemens zijn tenslotte nergens goed voor. Voila, mijn wens naar jullie toe. Maak er iets moois van dit jaar! Geen voornemens, maar actie!

Ik heb op dit moment een beetje ruis in mijn hoofd... Hoe dat komt? Niet omdat ik zo zwaar doorgezakt ben of me een beroerte gedronken heb, eerder omdat ik al een hele tijd aan slaapdeprivatie lijd. 't Is te zeggen, ik doe het mezelf aan natuurlijk. Ik heb er ook geen spijt van, want elk uur slaap dat ik gemist heb, werd ingevuld met aangenaam gezelschap en fijne bezigheden. En dus bleef ik 'vollebak' gaan, af en toe een beetje op automatische piloot. Dat moet wel, want als je stopt, dan crash je, zoals nu dus...

Nieuwjaar heb ik aan zee gevierd en hoewel ik verwacht had dat ik om tien uur zou liggen knorren op de zetel wegens 'doodmoe', heb ik het opnieuw (veel te) lang volgehouden. Mijn reisgenoten hebben mijn competitieve aard dus zeer goed bespeeld en geprikkeld! Toen ik om twaalf uur 's nachts op het strand van Nieuwpoort stond te rillen, voelde ik me stiekem gelukkig... Langs alle kanten vloog vuurwerk om onze oren, achter ons sloegen de golven zachtjes op het strand en ik kreeg af en toe 'duo-knuffels' die de lucht uit je longen persten, maar waarvan je wel vrolijk én warm werd. Een fijn begin...

Toen ik vanmiddag thuis kwam ben ik als een gek beginnen opruimen en kuisen, want mijn moeder, haar echtgenoot en mijn meter zouden langskomen. Die eerste had een hele kwis over bekend Vlaanderen ineengestoken, waar wij dus verplicht aan onderworpen werden. Het kon zo uit 'Het leven zoals het is' komen... Geweldig! Mama had foto's uit tijdschriften geknipt en ernaast stond telkens een vraag. Met (veel te veel) patékes, koffie en chocomelk en natuurlijk de nodige opmerkingen en grapjes hebben we braaf de kwis gespeeld, zelfs zonder valsspelen. Hoewel mama bij de eerste vraag al meteen oogafwijkingen in mijn richting kreeg. Blijkt dat ik nog redelijk goed op de hoogte ben van de laatste roddels in BV-land... Mijn creativiteit en spelletjesdrang heb ik duidelijk van geen vreemden!

Met uitwaaien aan zee, spelletjes en tijdschriftenkwissen is mijn jaar dus alvast goed begonnen! Ik hoop bij jullie hetzelfde! Gelukkig Nieuwjaar!

1 opmerking:

  1. Happy newyear sofie,ik denk dat je t jaar al heel goed begonnen bent,de zee ,spelletjes en kwissen....meer moet dat niet zijn :)enne dat slaapgebrek dat komt wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen