woensdag 3 augustus 2011

Working my ass off... during holiday...

Klusvakantie... Dat was mijn plan en dat is ook helemaal wat ik aan het doen ben. Ik loop al de derde dag op rij rond in 'werkkledij' (lees: een shortje dat te kort is om gewoon aan te doen, maar ik wel leuk vind) en maandag ben ik bij papa een kist en een kastje gaan afschuren. De kist was best wat werk. Ik heb ze 'geërfd' van mama en die verfde wel eens graag. De verf er eerst weer afdoen was teveel werk voor haar, dus terwijl ik de verflagen van jaren eraf brandde kwam ik allerlei kleuren tegen: blauw, wit, zwart, rood, geel, ... En gisteren ben ik in de gamma én den brico geweest en heb ik verf, vernis, schuurpapier, een schuurmachien, verfborstels en -rollen enz. gekocht. Ik kan dus nu nog ongeveer twee maand verder! Jammer dat ik binnen een kleine week weer aan het werk moet...

Ik wilde starten met buiten schilderen, want de zon scheen dus daar moest ik van profiteren! Maar wat las ik op de verfpot: 'niet bij felle zon...'. Schijnt de zon eens en is het weer niet goed! Als het regent is het natuurlijk ook niet goed... Ik heb echter gedaan alsof ik dat niet gelezen heb en ben rustig beginnen schilderen. Eerst het tuinkot en dat viel eigenlijk prima mee waardoor ik besloot om nog aan de schutting te beginnen.

Hier krijgt u een idee, al heeft mijn fototoestel het nog witter gemaakt dan het eigenlijk is...

De tuin die plots heel wat 'lichter' is...

 Momenteel is er dus één muur wit en één muur grijs... En het regent, dus ik kan niet aan de andere kant starten. Ik heb trouwens ook net de kelder leeggepompt, dus 't is te hopen dat die straks niet opnieuw vol water staat... Verdekke! Uiteindelijk ben ik dan maar binnen gestart en heb ik de afgeschuurde kist gevernist en die ziet er nu zo uit:


Ik zou nu graag verder schuren aan de twee kastjes die hier nog staan, maar met zo'n schuurmachien in huis lijkt me geen goed plan en tja buiten... Ik ga dus een poging doen om mijn tuinkot iets beter 'in te laden' waardoor er nog een beetje plek over blijft om wat te schuren. En als het dan even wat minder regent, haast ik me met kastje en al naar de overkant. In de hoop dat me dat lukt op m'n eentje... Want ik zeg wel 'kastje', maar euh...
U hoort het, af en toe neem ik wat veel hooi op m'n vork. Na gisteren ben ik trouwens stevig verband op m'n rug, wat ik vannacht heb mogen bekopen. En de kinesist gaat daar straks waarschijnlijk nog een schepje bovenop doen... Halleluja! Ik betwijfel of ik 'helemaal uitgerust' opnieuw zal gaan werken. Gelukkig is het maar vier dagen en dan heb ik weer een weekje. Ahhh... Leve de vakantie!

2 opmerkingen:

  1. Zalig, die tuinfoto, ik dacht eerst dat je hem uit een boekje had geplukt of van een klussite, maar hij is gewoon écht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is helemaal echt! Zo goed kan ik nog ni fotoshoppen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen