vrijdag 3 juni 2011

Nog 'verfbare dingen'?

Vier dagen weekend, dus een zee van tijd om niks te doen! Helaas heb ik geen 'zittend gat' en ben ik er tot nu toe in geslaagd om een half uur in de tuin te liggen lezen. That's it. Voor de rest heb ik rondgehost. Zelfs eten doe ik al rondwandelend...
Gisteren besliste ik om m'n kastje aan te pakken. Dat zag er zo uit:


En enkele uren later zo:


Als je goed kijkt kan je zien dat ik af en toe iets te enthousiast was met de brander, waardoor mijn kastje bijna in lichterlaaie stond.
Wat ik verder met het kastje moet doen, weet ik nog niet. De stemmen in mijn hoofd zijn het nog niet eens. Schilderen of zo laten en als ik het schilder, in weke kleur(en) dan?
Omdat ik toch alvast iets wilde schilderen pakte ik vandaag, impusief als dat soms gaat, de deur van de badkamer aan...


Andere kleren aantrekken zit er dan niet meer in, ik bedoel écht impulsief. U kan al raden wat het gevolg is... Blauwe verfspatten op mijn zwarte kleedje... En ik weet dat eigenlijk op voorhand, maar het is sterker dan mezelf. Ik heb al geleerd dat white spirit op je kleren nooit een goed idee is en dus bleef ik daar alvast af en verzin ik later wel wat ik ermee aanvang of ga ik eens bij tante Kaat snuffelen...

Als de deur klaar is, maar er nog verf in mijn bakje zit heb ik een probleem. Die verf 'moet' dan op en dus loop ik het huis rond op zoek naar nog 'verfbare dingen'. Het resultaat is dat impulsief er nu twee tegels in de badkamer eveneens blauw zien, want ik wilde eens testen hoe dat eruit zou zien en dat een stuk muur achter in het tuinhuis eveneens een laagje kreeg om te kijken of dat pakte. Het pakte. Ik heb er achter niet bij nagedacht dat muren en een deur in hetzelfde blauw misschien wat veel van het goede is én dat blauw met wit overschilderen niet altijd zo evident is. Maar nogmaals... het is sterker dan mezelf!

En nu ga ik een projectje voor deze avond bedenken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten