donderdag 23 juni 2011

Pop-ups en vakantieplannen...

Wat 'n weer... Mijn gemoed heeft er last van. Hoewel ik eerlijkheidshalve moet zeggen dat het ook niet enkel de schuld van het weer is. Ik zit een beetje in een tweede (of misschien wel derde of vierde of...?) puberfase. Af en toe onaanspreekbaar en het 'niemand-begrijpt-mij-complex' dringt zich ook al eens op. Ik ben op zoek naar wat ik echt wil en dat ongeveer in elk onderdeel van mijn leven. Werken, wonen, liefde, vriendschappen, noem maar op! Gelukkig kan ik het doorgaans relativeren en er zelfs mee lachen, maar af en toe geef ik me even gewonnen...
Mijn hersenpan zit zo overvol en er zijn altijd wel 'moet-dingen' zodat ik het gevoel heb dat ik nooit even kan uitrusten of niks doen. Daarom heb ik afgelopen weekend 'gestaakt'. Ik heb me opgesloten in mijn eigen veilige cocon en anderhalf boek verslonden al liggend in mijn hangmat.

En de dagen nadien ben ik telkens op bezoek gegaan bij vrienden in 'Chakamakka' waardoor ik zo laat thuis was dat ik niks anders meer kon doen. Die vriendenavondjes waren leuk en de vrienden zelf ook.
Gisteren bv. ging ik de drie-en-een-half-jarige Léon mee in bed leggen en tijdens het slaapwel-ritueel vroeg hij me wie het eerst op mama en papa hun kamer zou zijn terwijl hij in de starthouding ging staan en van mij hetzelfde verwachtte. Ik antwoorde: "Ik denk dat het nu tijd is voor 'om ter snelst in je bed' te spelen, wat denk jij?" Waarop hij heel rustig maar met kleine twinkelingen in zijn oogjes repliceerde: "Ik denk dat ik het snelst boven ben!". Geweldig toch? Simpelweg negeren wat je niet wil horen en dat met een big smile... Hij had trouwens ook een piratenval voor slechte piraten gemaakt en met 'n sjaaltje op zijn hoofd veranderde hij plots zelf in zo'n slechte piraat. Ik moest hem vangen, maar voor ik dat kon doen, kroop hij zelf gewillig in de lege bak die doorging als piratenval. Met kinderen spelen is echt niet zo moeilijk...

Ondertussen heb ik door mijn gestaak en bezoek echter het gevoel dat mijn hoofd bijna barst doordat er zoveel in zit. Wanneer zal ik vakantie pakken? Welke kleur verf ga ik kopen voor de badkamer? Ga ik de muren in de tuin schilderen? Begin ik aan de zoektocht naar een nieuwe job? Hoe ga ik mijn belastingsbrief invullen? Wanneer heb ik tijd om weer eens een was in te steken, de rekeningen te betalen die liggen te wachten, de bezoekjes te brengen die ik beloofde, ... En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vele moeilijke vragen die tegenwoordig als dagelijkse 'pop-ups' mijn brein bestoken. Als ik nu eens met die eerste vraag start? Beginnen met het begin is altijd het beste!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten