zaterdag 25 juni 2011

Julie spelen...

Na een drukke week vol routine, veel afspraken en weinig slaap had ik mezelf een avondje rust beloofd. Een goeie film, iets lekkers (en makkelijks) om te eten en verder helemaal niks... Maar toen ik me na een vermoeiende studievoormiddag met een broodje in m'n hand richting station haastte, kreeg ik een bericht van vriend J.C.: of ik mee wilde gaan naar een optreden van Hooverphonic in het Rivierenhof. Vriend J. en ik 'go way back'. We zaten samen op de schoolbanken en zoals dat bij sommige vrienden gaat is het steeds alsof je hen gisteren voor de laatste keer zag wanneer je hen na maanden of zelfs jaren terugziet. Tja... Zetel of optreden dus?


Enkele uren later fietste ik richting Deurne om voor een avondje 'Julie' te heten. Zij stond namelijk mee op de guestlist van de band in kwestie en op die manier ik dus eigenlijk ook... Geen probleem, ik ben met plezier even Julie! Want als je op de guestlist staat, dan mag je natuurlijk ook backstage, en dat wilde ik wel eens meemaken. Na een concert dat echt 'af' was, wandelden we richting podium om er weer achter te verdwijnen. Best speciaal...

We botsten meteen op Alex Callier, die een neef is van vriend J. en dus stelde ik me voor als Julie. Met een knipoog weliswaar, want hij kon natuurlijk ook zien dat ik niet 'nicht Julie' was... Dat vond hij blijkbaar ok, want ik kreeg meteen een 'welkom' en een kus. We hebben wat gebabbeld over zijn nieuwe haarsnit, mijn job, onze single status en over of je al dan niet een kater krijgt na het drinken van wodka. Mijn ergste kater ooit was alleszins van dat drankje, dus ik heb gepast en het simpelweg bij wijn gehouden. M'n eerste kennismaking met 'backstage' wil ik dus gerust geslaagd noemen. Toen Alex door zou gaan en vriend J. en ik ook, kreeg ik zelfs 'promotie': drie kussen! Mocht ik een 'groupie' zijn, ik had me nooit meer kunnen wassen...
Het was met andere woorden een geslaagde avond, met fijn gezelschap! En toen ik naar huis fietste om 2 uur 's nachts bedacht ik me dat ik blij ben dat ik mijn zetel heb ingeruild voor een avondje 'Julie spelen'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten