zaterdag 11 juni 2011

Nog even nestelen...

Uitslapen of in bed een boekje blijven lezen is blijkbaar uit den boze. Deze morgen kreeg ik drie keer telefoon achter elkaar en drie keer was de eerste vraag: "Ligde gij nog in uw bed?!". De toon mag u er zelf bij bedenken. Het eerste telefoontje was om half tien, het derde om half elf. Gewoonlijk ben ik dan inderdaad al een tijdje wakker en technisch gezien was ik dat nu ook, maar ik had me met een boekje gezellig tussen de kussens en mijn warme dons genesteld.

Echter... na het derde telefoontje kwam mijn 'taakgerichte stem' me tot de orde van de dag roepen. Verdekke! En ondertussen heb ik dus al een was ingestoken, opgeruimd en terwijl gegeten.Wat had ik graag nog even 'genesteld'... Wilt u zo vriendelijk zijn de volgende keer uw veelzeggende intonatie achterwege te laten of misschien beter gewoon niet meer te vragen of ik nog in mijn bed lig? Mijn taakgerichte stem en ikzelf danken u!

1 opmerking: