woensdag 29 juni 2011

Ja, ik kan tegen mijn verlies!

Ik ben nogal competitief aangelegd... Niks nieuws voor zij die me kennen. Ik win graag, maar ik kan tegen mijn verlies. Over dat laatste werd wel eens gediscussieerd en natuurlijk hangt dit af van de definitie van 'tegen uw verlies kunnen'. Verliezen doe ik niet graag, dat klopt en soms ben ik dan best teleurgesteld, maar ik zal er nooit kwaad over worden of het spelbord omver smijten ofzo. Ik vind dus dat ik tegen mijn verlies kan!

Maandag zijn we met collega's op teamuitstap in Kortijk geweest en 's middags stond er 'minigolf' op het programma. Ik ben niet zo'n minigolffan en dat heeft alles te maken met mijn beperkte aanleg voor het spel in kwestie... Wat dat heb ik dan weer wel: een voorkeur voor spelen waar ik goed in ben al geldt dat volgens mij voor iedereen, niet?
De twee eerste banen kon ik nog af, maar de derde, daar liep het mis! In 7 beurten kreeg ik dat ellendige balletje er nog niet in en dus stond er een vette '8' op het scoreblad. Verdekke! Ik geef niet zo makkelijk op en bijgevolg redeneerde ik dat met één 8 nog niet alles verloren was. Positive thinking! Maar twee 'holes' later moest ik opnieuw een 8 noteren. Niks voor mij dus... Ik ben wel braaf mijn best blijven doen, al heb ik me vanaf dan meer op andere spelletjes toegelegd zoals: "Raad eens met wie ik vrijdagavond gebabbeld heb?" of  "proberen vanuit een onmogelijke plek dat balletje er toch in te krijgen". Dat laatste ging natuurlijk evenmin, maar zorgde wel voor de nodige animatie...

Vanavond hebben we spelletjesavond op het werk. Benieuwd of ik dan ook randanimatie moet verzinnen of ik er in slaag om te winnen (of alvast niet te verliezen!)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten