dinsdag 24 mei 2011

Was die 5 maar een 6...

't Is gek hoe een dag soms kan draaien... Goed begonnen is half gewonnen zeggen ze toch, maar vandaag bleek dat niet het geval. Goed begonnen ja, maar nadien serieus verloren!
Ik had vandaag een snipperdagje want vanmorgen mocht ik naar Gent op instapgesprek.Goed gezind opgestaan want gisteren was alvast fijn geëindigd: de eerste avond in mijn 'nieuwe' tuin met leuk gezelschap en een lekkere fles wijn, al was die fles niet makkelijk te kraken en dan heb ik het niet over de inhoud:


Maar goed, de zon scheen, ik kon ietsje langer slapen en in Gent werd ik 'goed gekeurd' en dus mag ik volgend jaar beginnen aan de opleiding 'contextuele therapie'. De volgende vier jaar kan je me dus geregeld in Gent vinden... Terug naar huis heb ik de schutting afgewerkt en die ziet er nu zo uit:


Ik ben alvast enorm tevreden. Helemaal dicht en nog esthetisch verantwoord ook. Ik kan nu eindelijk rustig in m'n ondergoed op het terras buiten gaan staan zonder aangegaapt te worden! Ik heb gisteren ook al de verdere inrichting van de tuin bedacht, dus misschien moet ik binnenkort maar eens een 'gardenwarming' doen?
Maar toen kreeg ik onheilspellende brief: een afrekening voor het water van de afgelopen zes maanden van bijna 350 €, terwijl ik al twee betalingen gedaan had in die zes maanden. Ik zou 125m³ meter verbruikt hebben (25m³ had kunnen kloppen). Het was duidelijk dus dat er iets fout was en dus belde ik de AWW op, maar dat heeft niet veel uitgehaald... Zij konden er niks aan veranderen en er was van hen uit geen fout gebeurd. Een lek mischien? Ik heb al eens de 'lek-test' gedaan en toen was er geen, dus ga ik ervan uit dat dat nog steeds zo is, al doe ik vanaf nu elke dag een 'lek-test'... Ik vrees dat er gewoon een foute meterstand doorgegeven is wanneer ik hier ben komen wonen. En dan is er dus ook niets aan te doen. Zo stom van mij! 350€ gewoon door de riool gespoeld en nog niet eens echt... Om te rotten!

En als klap op de vuurpijl (waarschijnlijk door mijn slechte bui) heb ik nog eens ruzie gemaakt ook. Dat krijg je dan... Zucht! Iemand zin om in te breken bij de waterwerken en van een 5 een 6 te maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten