woensdag 30 maart 2011

Burn baby burn!

Wat vroeger stoppen met werken is altijd fijn. Vandaag ben ik met een vriendin naar het badenhuis in de Veldstraat gegaan. Ik had nog enkele beurten over die overmorgen vervallen en dus op de valreep heb ik die alvast proberen verminderen. Ik kan daar echt van genieten, maar na een uur à anderhalf uur heb ik het dan ook wel weer gehad. Anders dan in zo'n saunacomplex, want daar kan ik een hele dag rondlopen...
Het badenhuis is dan ook kleiner en beperkter. Zoals de naam doet vermoeden bestaat het enkel uit baden: kruidenbaden, een heet bad, een koud bad, een 'gewoon' zwembad, een voetenbad, een brubbel-babbelbad en een stoombad.

Voor mij is het leuke aan de Veldstraat ook de ongedwongen sfeer en de babbeltjes die vaak zeer spontaan ontstaan. Zoals daarstraks toen we in het stoombad zaten te tetteren... Plots stond er een man voor ons die vroeg of we het te warm vonden (we zaten niet in het heetste stuk van het stoombad of beter van de stoomtunnel, maar in het middelste deel).
"Ik heb daar iets goed voor!" klonk het terwijl hij een klein flesje olie onder onze neus duwde. Hij kapte wat van het goedje in onze handen en we moesten onszelf daarmee inwrijven. Braaf en meegaand als we zijn volgden we prompt zijn advies op en in het begin roken we simpelweg wat munt. Wel ok dus... Tot we even later plots verschrikt naar elkaar keken, want het leek alsof we helemaal in brand stonden hoewel je lichaam ijskoud aanvoelt. Het is te zeggen, ik voelde dat, voor mijn badgenote voelde het als heet aan. Ik ben vervolgens gaan douchen om het terug warm te krijgen, maar het goedje weigerde nog een tijdje van mijn lijf te gaan. In de kleedkamer zagen onze armen ook echt een beetje rood en de gewaarwordingen werden er niet minder op. Koud en warm tegelijk, heel gek...

Ik moet wel zeggen dat ik het achteraf fijn vond en ik heb ook heel zacht velleke nu, maar op het moment zelf... Op zich had ik ooit al eens hetzelfde goedje over me gekregen, maar toen in een aangename en draaglijke portie. Ik denk dat deze meneer ons een portie op zijn maat gegeven had (hij zat betrekkelijk goed in het vlees) en tja, onze ranke lijfjes kunnen dat natuulijk niet aan! ;-) Ach ja, goed bedoeld zullen we maar denken. Ontspannend wel zo'n avondje badhuis...En leuk zo'n ongedwongen sfeer en babbeltjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten