dinsdag 29 maart 2011

Sneller dan Peter?

U weet ongetwijfeld dat ik ondertussen al een aantal maanden tot de categorie 'dagelijkse treinpendelaars' behoor. En u weet mogelijks eveneens dat ik een hekel heb aan routine en ik dat dus op elke mogelijke manier probeer te vermijden. Natuurlijk gaat dat maar tot op een bepaalde hoogte... Ik kan vervoersmiddelen afwisselen tot aan het station en opnieuw vanaf het station eenmaal aangekomen in Leuven (en omgekeerd), ik kan af en toe mezelf 'verrassen' door een trein vroeger of later te nemen, ik kan op een andere plek gaan zitten in de trein of er een andere bezigheid op na houden... Maar die trein, daar kan ik tot nu toe weinig aan veranderen.

Ik heb wel weer iets 'nieuws' gevonden om de treinreis een beetje spannender te maken. Er zitten namelijk een aantal mensen eveneens elke dag op die trein richting Leuven en onder hen een jongeman die ik voor het gemak even 'Peter' noem, want zo ziet hij er een beetje uit. Peter neemt al een hele tijd dezelfde trein, zet zich in dezelfde wagon (de eerste), leest eveneens meestal de metro en vult af en toe eveneens een sudoku in (en dat met een snelheid waar ik niet tegenop kan), rijdt mee tot in Leuven, fietst ook naar het centraal station (ik ben hem eens gevolgd tot aan het Sint-Jansplein, toen was ik hem kwijt) én hij wandelt eveneens langs de Diestsestraat in Leuven. Onze reisweg loopt dus een heel groot stuk parallel...

En sinds vorige week zeggen we 'goeiemorgen' tegen elkaar. We zitten ook vaak over elkaar. Dat was de stap net voor het 'goeiemorgen' zeggen. 's Avonds knikken we enkel en een gesprek is er tot nu toe nog niet van gekomen. Voor jullie beginnen speculeren, dit gaat enkel over het interessanter maken van de treinreis! Peter ziet er niet bepaald mijn type uit...
Maar elke morgen vraag ik me dus af of ik sneller ben dan Peter of niet, of hij tegenover mij komt zitten of niet, of hij iets zal zeggen of niet, of hij me verslaat met de sudoku, of hij een berichtje in de metro gezet heeft voor mij, ... :-) Routine komt er bij mij dus gelukkig niet zo snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten