donderdag 24 maart 2011

Een hot dog als voorgerecht...

Gisteren ben ik sinds lang nog eens even in 'den IKEA' gepasseerd... Een hele onderneming voor mij om daar te geraken, maar ik las een tijdje terug dat 'den IKEA' van plan is om een nieuwe vestiging ergens ter hoogte van de Luchtbal of Ekeren te bouwen. Ik ben dus bij deze al enorm voor en overweeg zelfs om te komen supporteren bij de bouw ervan!

Toen ik gisterenavond door de eindeloze IKEA-gangen wandelde had ik wel een duidelijk doel voor ogen: ik wilde enkele stoffen kopen zodat ik zaterdag op de naailes geen slechte punten zou krijgen... En dus heb ik geprobeerd me niet te veel door andere zaken te laten afleiden. Gelukkig had ik aangenaam gezelschap en was dat dus alvast iets makkelijker!

Aangekomen aan de kassa legde ik de stoffen op de band en toonde breed lachend mijn 'IKEA family card', maar de kassierster keek me iets of wat beteuterd aan en zei: "Sorry mevrouw, maar ge moet die stoffen eerst wegen...". Stof wegen?? Serieus!? Goed, we konden dus terug richting stoffen en richting weegschaal die ik helemaal gemist had! Je ziet ik was zo gefocused op de stoffen en mijn gesprekspartner dat al de rest me ontgaan is!
Er zijn in IKEA trouwens talloze binnenwegen, maar je moet ze kennen en het was duidelijk dat wij er al even niet meer geweest waren... We riepen dus maar de hulp in van de eerste de beste IKEA-medewerker die we zagen en het moet gezegd worden: ze zijn daar eigenlijk allemaal echt vriendelijk en behulpzaam! Volgens mij hebben ze zelfs een beetje speciale krachten, want toen ik bij de zelfscan na vijf pogingen mijn 'IKEA family card' bijna opgegeven had, zwiepte de behulpzame IKEA-mevrouw hem er vlot door en werkte het plots wel!
En hoe sluit je een IKEA-bezoek het beste af? Inderdaad... met een heerlijke hot dog voor 0.50€, zelfs als je meteen daarna aan tafel moet!

P.S.: Ik word (nog) niet gesponsord door IKEA... ;-)

1 opmerking:

  1. dan moet je beslist eens naar 'den IKEA' in Gent gaan!! Daar heb je gewoon 2 volledige verdiepingen IKEA. Dáár zou ik willen wonen :)

    BeantwoordenVerwijderen