zondag 6 maart 2011

"Chillen" in de hangmat...

De hangmat in de living is een feit en de officiële tweede naailes twee bij oma eveneens. Gisteren had ik een strakke planning én ik wilde geen wekker zetten dus dan kan dat wel eens spannend worden... Dat bleek niet het geval want een vriend was zo vriendelijk me wakker te bellen, wat een wekker overbodig maakte. Na de noodzakelijke ochtendrituelen richting Brico wat zo stillaan een gewoonte begint te worden in het weekend. Ik vind het gelukkig ook echt leuk om er rond te wandelen en ik krijg altijd wel weer zin om met nieuwe projectjes te beginnen. Maar vandaag moest ik me aan de strakke planning houden en dus bleef het bij een systeem bedenken voor de hangmat en nadien dat ook uitvoeren, wat gelukt is... Hier ziet u het resultaat!


Ik geef toe ik heb niet opgeruimd, je ziet de foto's van mijn projectje van vorig weekend nog op de tafel liggen.
Nadien ging het richting naailes, waar ik nu absoluut op tijd wilde zijn om slechte punten te vermijden. Ik vertelde u al dat mijn oma niet van gisteren is... Bij de start van de les lag er voor ieder van ons een klein boekje klaar om alle 'leerstof' in neer te pennen. Dat ging van de stiksteek naar de flanelsteek en van een knoop in je draad maken op allerlei ingenieuze manieren naar een knoop aan je jas naaien. Het naaimachien werd dus tijdelijk op non-actief gezet, want eerst moesten we die dingen met de hand kunnen. Nadien mochten we terug met het machien aan de slag om 30 stoffen servietten te maken voor mijn nichtje die kleuterjuf wil worden. Bandwerk dus! Hier ziet u mij heel geconcentreerd bezig:


Ik heb nu dan ook meteen zin om gordijnen te maken, kussens te overtrekken, jassen die al jaren een knoop missen weer te herstellen, maar tegelijk wil ik ook mijn fotoprojectje afwerken, beginnen aan de salontafel en weer eens aan de slag gaan op m'n schildersezel... Uiteindelijk heb ik wijselijk beslist om me met een boekje in de hangmat te leggen. Die heb ik per slot van rekening niet voor niks gehangen!

1 opmerking: