donderdag 7 juli 2011

Verslaafd?

Soms wil ik veel te veel vertellen... Dan heb ik al een heel stuk getypt dat ik vervolgens als 'niet interessant' beoordeel en dus maar delete. Ik heb ook niet altijd bewust door dat ik 'voor publiek' schrijf. Het lijkt af en toe gewoon mijn eigen notaboekje ofzo. En soms komt iemand me dan iets vertellen, waarop ik verbaasd mijn wenkbrouwen frons: 'Hoe kan die dat nu weten?'. Tot mijn frank valt...

Vanmorgen zat ik (tijdelijk weliswaar) in een ontwenningskliniek. En dat bedoel ik dan zoals bij de gevangenis in monopoly 'enkel op bezoek'. Op 'n bepaald moment ging het over het impulsieve karakter van verslaafden. Dat is iets heel typisch en net dat maakt het voor hen heel moeilijk om te stoppen en vooral om niet te hervallen. Vermits ik zelf nogal impulsief ben, vroeg ik me af welke verslavingen ik dan zoal had... In eerste instantie vond ik dat ik eigenlijk op alle vlak zeer 'clean' was. Maar hoe verder de dag vorderde, hoe meer me te binnen schoot... Ik denk echter dat tot hiertoe alles nog beheersbaar is en dat een opname nog niet aan de orde is. Maar behoor ik dan wel tot een mogelijke risicogroep dankzij mijn impulsieve karakter?

Deze week heb ik impulsief vier CD's in één keer gekocht, een paar schoenen (zie foto's), twee bloesjes en een sjacosj (het Paleis natuurlijk...), een shortje (= miskoop), twee pakken tuinlampjes (één was voldoende geweest) en verf om alle muren in de tuin mee te beschilderen (meteen de grootste pot, proberen is niet aan mij besteed). Dat alles terwijl ik geen geld heb. En dan heb ik het nog niet gehad over alles wat ik er impulsief heb uitgeflapt...

 








Ach ja, ik ben blij met m'n schoenen en de rest zien we later wel... Oh en als ik u binnenkort tegenkom en weer impulsief verbaasd kijk omdat u zoveel over mij weet... zit u dan ook niet met een verslaving?

3 opmerkingen:

  1. trek het je niet aan ....iedereen heeft verslavingen maar eens je hetzelf eindelijk doorhebt kan je dr pas iets aan doen...(tenzij je dat niet wil natuurlijk....)
    Hoe zit het met je voornemen 1 maand niks kleren kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn prof filosofie zei me ooit eens dat elke mens om mentaal gezond te kunnen blijven zich vrijuit aan één verslaving moet kunnen toegeven, maar het mag geen verslaving zijn die je lichaam kapot maakt (alcohol, drugs, roken,...)

    So enjoy your shopping spree! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben mentaal dus helemaal gezond! Olé! Daar koop ik schoenen op... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen