zondag 17 juli 2011

All good things come to an end...

Gisteren geraakte ik niet gestart. Ik wilde vanalles doen, maar het kwam niet. Creativiteit genoeg, maar het zat vast in m'n hoofd. Soms kan ik dan echt gefrustreerd geraken van mezelf. Overvloed aan ideeën, maar het komt er niet uit.
Zou ik beginnen schilderen? Of eerst het huis eens kuisen? Want dat is wel nodig... Hmm, nee geen zin. Misschien het gras afdoen? Ook dat is nodig. Nee, het regent en dan mag dat niet (elk excuus is goed). Of ik kan al m'n papieren en rekeningen eens ordenen? Naar de gamma fietsen en een geschikte kleur vinden voor mijn kastje(-s: meervoud want ik kocht er gisteren nog eentje in de kringwinkel)? Nope, regen... Misschien m'n muur met foto's verder afwerken? Of m'n collage starten?
Ik loop dan op en af de trap, ga even m'n mail checken, dan wat rommelen beneden, even facebook kijken, weer beneden en de keuken wat opruimen. Niks maak ik af, ik loop maar wat heen en weer.

Vermoeiend al zeg ik het zelf! En dus besloot ik gewoon iets leuks te doen al heb ik ook daarover innerlijke dialogen gevoerd. Ik wilde namelijk Harry Potter gaan kijken, maar ik had beloofd om samen met een vriendin te gaan. En zij kon niet... Uiteindelijk, nadat ik haar zegen kreeg, ben ik in mijn eentje in de regen naar Metropolis vertrokken. En ik heb genoten. Op 'n bepaald moment is het echt heel droevig en hoorde ik iedereen rondom mij stilletjes sniffen en traantjes wegpinken. Echt een hele zaal! Geweldig vond ik dat. En ik deed natuurlijk lustig mee. Wel zorgen dat daar niks meer van te zien is zodra het licht weer aangaat.

Mijn favoriete personage...
En toen ik in de regen naar huis wandelde voelde het ook echt als 'the end of an era'. Ik heb tranen met tuiten gehuild en deze keer niet meer voor Harry. Gewoon voor mijn eigen 'end of an era'.
Na een film, een goeie film (naar mijn maatstaven alleszins), kan ik helemaal in mijn eigen wereld zitten. En dan voelt alles nog echter en 'groter' aan. Uitbundig gelukkig of in en in verdrietig.

All good things come to an end... and all the bad things too. Gelukkig. Vandaag is the beginning of 'a new era'.

1 opmerking:

  1. zelf heb ik niks met Harry maar mooi Sofie, erg mooi....
    lef

    BeantwoordenVerwijderen