woensdag 13 juli 2011

Er zat een koeike op het spoor en den trein die kon ni door...

Toen ik gisteren tijdens de middag op zoek was naar eten, snelde ik nog vlug even naar de bib. Ik had namelijk boek 1 uit en wilde meteen deel 2 gaan halen. Maar ramp o ramp... Deel 2 was uitgeleend! Wat nu? Ik kon onmogelijk enkele weken wachten met het lezen van deel 2! En een ander boek beginnen was eveneens geen optie. Deel 2 gaan kopen vond ik dan weer wat ver gaan. Plots bedacht ik me dat er natuurlijk nog bibliotheken zijn in België. Good thinking, Sofie! Meer nog, er is er één op wandelafstand van mijn voordeur...
En dus ben ik sinds gisterenavond lid van twee bibliotheken (en trouwens nog heel wat meer wat mijn lidkaart van Leuven is geldig in alle Leuvense bibliotheken en in Antwerpen kreeg ik een A-kaart en die is niet enkel geldig in bibliotheken, maar ook in zwembaden, musea, enz. -dat heb ik me tenminste laten wijsmaken-) en trotse tijdelijke eigenaar van deel 2 én deel 3! You never know...

Na mijn euforie werd ik meteen weer naar de werkelijkheid gebracht toen ik buiten kwam en alles zo goed als onder water stond terwijl de regen nog steeds met bakken uit de lucht viel. Daar liep ik dan met blote benen, zonder jas, maar wel mét boeken... Ik was namelijk zonder nadenken meteen met de tram doorgereden (want dat gaat sneller) en dus moest ik te voet naar huis. Niet zo geweldig ver (kleine 20 min), maar door die regen... Die vervloekte impulsiviteit van mij ook! Thuis kon ik mezelf uitwringen, maar mijn boeken waren droog gebleven! En dus heb ik me in pyama met m'n boek in de zetel genesteld.
En net zat ik op de trein en die bleek vertraging te hebben doordat er een koe op de sporen stond! Maak dat mee. Ik had niet eens gemerkt dat we vertraging hadden, zo verdiept was ik in m'n boek. Jammer wel dat ik ook die koe gemist heb...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten