zondag 2 september 2012

Ja mama...

Als er iets is dat ik nu echt van mijn moeder geleerd heb dan is het wel orde! Ik zie nu al enkelen onder jullie fronsen, want orde is nooit mijn sterk punt geweest. Klopt. Dat kan je bv. hier lezen... Doorgaans heb ik altijd wel een reden om niet te hoeven kuisen of ik negeer de rommel simpelweg. En het zou nog een ander verhaal zijn, moest ik nu bv. dit hebben:

Maar de laatste tijd zit ik weer met serieuze niesbuien en vermits de dokter al 'huisstofmijtallergie' opperde is er nu ook nog een medische reden om af en toe te kuisen... Verdekke! Er werd mij zelfs aangeraden om minstens twee maal in de week het huis schoon te maken, bij voorkeur met een vochtige doek en met een stofzuiger met HEPA filter. Euh... Excuseer?! Met 'n wat? Daarbij denk ik dat ik nog niet aan twee keer per maand kom. En ik mag trouwens al blij zijn als mijn stofzuiger het überhaupt doet! Af en toe heeft ie er plots geen zin meer in. Ja, ik heb hier wel meer toestellen met een karakter...
Eigenlijk zou je gratis of aan een verminderde prijs dienstencheques moeten kunnen aanvragen voor medische redenen, niet? Want niet alleen moet ik dus zogezegd vaak kuisen, het kuisen is ook echt een beetje een marteling geworden. En dat zeg ik niet omdat ik er een hekel aan heb, maar omdat ik nu ook de hele tijd loop te niezen... Zeer irritant! Ja, die dienstencheques... Misschien moet ik toch maar eens een politieke carrière ambiëren?

Maar dus, van mijn moeder heb ik vooral geleerd dat je af en toe nood hebt aan orde en dat orde op je bureau en in je huis toelaat om orde en rust in je hoofd te creëren. En dat klopt als een bus. En nu zit ik dus in een redelijk proper huis, hangt de was in de tuin te drogen, is mijn haar net gewassen, de afwas gedaan, mijn bureau opgeruimd en de badkamer 'spic 'n span'... En dat heeft er mee voor gezorgd dat ik eindelijk gestart ben aan een taak die al meer dan een half jaar op mij ligt te wachten. Nog straffer, ik heb het zelfs met plezier gedaan! En ik ben er blij om... Er is rust in mijn hoofd. Ahh...

Dus af en toe is het goed om naar je moeder te luisteren... Af en toe hé!

2 opmerkingen:

  1. ik heb op school ooit nochtans geleerd:
    Doe nooit wat je moeder zegt,
    dan komt het allemaal wel terecht...
    (Annie M.G. Schmidt)

    BeantwoordenVerwijderen

  2. t Heeft wat geduurd maar ben blij dat je dat eindelijk hebt ingezien sofie:)
    Enne sorrie Leentje maar met alle respect voor Annie MG Schmidt,op dat vlak
    sloeg ze de bal dan wel even mis....

    BeantwoordenVerwijderen