maandag 20 augustus 2012

Een gewaarschuwd man is er twee waard...

Big brother is watching you... of in dit geval: de buren! Ik had al betrekkelijk nieuwsgierige buren aan de linkerkant en nu blijkt dat de rechterkant mogelijks nog nieuwsgieriger is. Oftewel de dorpsmentaliteit aan de rand van de stad!

Ik wandelde voorbij de gazettenwinkel op de hoek waar mijn buurman aan een plastieken tuintafel een babbeltje deed met een andere (voorlopig voor mij onbekende) buurtbewoner. Ik stak mijn hand op waarop hij plots vroeg: "Zeg, hebde gij een nieuw lief?" Ik bleef prompt staan en schoot in de lach.
"Nee, hoezo?"
"Ja van't weekend stopte er nen auto om u op te halen..."
Toen ik nog harder begon te lachen (maar stiekem toch ook een beetje schrok), snapte hij dat zijn conclusie wel erg kort door de bocht was en dus vervolgde hij:
"Ja... euh, Evelien had dat gezien en zij dacht..."
Steek het maar op uw vrouw ja!

Nu, je kan dat op verschillende manieren opvatten en als ik er even over nadacht vond ik het wel lief... En dat ik hier in de buurt af en toe over de tongen ga, tja... Ik neem het op als een compliment! Ik ben blijkbaar een interessant gespreksonderwerp! Maar wat mijn toekomstig lief betreft... u weze gewaarschuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten